همراه سرای اوتیسم در منطقه۲ پایتخت راه اندازی می شود

شهردار منطقه ۲ دربازدید از همراه سرای اوتیسم گفت: حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم و ایجاد فضای شهری مناسب با نیازهای آنها، حرکتی برای احیای حقوق شهری این افراد است.

به گزارش شر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، حسن صفات ،شهردار منطقه دو در بازدید از همراه سرای اوتیسم گفت: مدیریت منطقه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، و همچنین تحقق شعار تهران شهری برای همه ،ضمن اجرای طرح مناسب سازی معابر و بوستان ها برای معلولین، پیشگام در ایجاد فضاهای شهری مناسب با نیاز افراد مبتلا به اوتیسم است.
صفات با بیان اینکه کودکان طیف اوتیسم نیازمند توجه و خدمات ویژه هستند، گفت: شهرداری منطقه۲ تلاش دارد تا با همراهی و همکاری با انجمن اوتیسم و ایجاد ظرفیت های لازم برای بهره مندی این افراد از خدمات آموزشی و تفریحی موجود در شهر،منطقه دو به منطقه شهری دوستدار اوتیسم تبدیل شود.
شهردار منطقه احداث بوستان اوتیسم را یکی از اقدامات منطقه در این زمینه برشمردو گفت: همه کودکان باید به فرصت های برابر برای بازی و تفریح دسترسی داشته باشند برهمین اساس فضایی به مساحت ۱۱۸ مترمربع در فاز دو بوستان نهج البلاغه متناسب با شرایط کودکان اوتیسم مناسب سازی شده است .
صفات در ادامه به راه اندازی همراه سرای اوتیسم اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری منطقه به منظور حمایت از خانواده های دارای فرزند اوتیسم که برای دوره درمان به تهران مراجعه می کنند ساختمانی را جهت اقامت این خانواده ها اختصاص داد.
او افزود: این ساختمان  با زیربنای ۱۸۶ مترمربع در دو طبقه جهت تجهیز و راه اندازی در اختیار انجمن اوتیسم گذاشته شده است .
به گفته شهردار منطقه۲ در این ساختمان علاوه بر تجهیز فضای استراحت برای خانواده ها، محوطه ای با رعایت استانداردها برای بازی کودکان طراحی و مناسب سازی شده است.
شهردار منطقه در پایان مناسب سازی  بخشی از بوستان جنب این مرکز برای کودکان اوتیسم را از دیگراقدامات منطقه در این زمینه برشمردو گفت: همه کودکان باید به فرصت های برابر برای بازی و تفریح دسترسی داشته باشند .

۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
کد خبر: 11933

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 4 =