استفاده حداکثری شهروندان از ماسک در شهر زیر زمینی

متروی تهران برای اجرا شدن صد درصدی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا از همراهی هر ارگان و سازمانی برای فرهنگ سازی بیشتر اجرای این مصوبات استقبال می کند.

 به گزارش شهر، به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه؛ فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه شهروندان و مسافران در شبکه متروی تهران و حومه به نکات ایمنی و بهداشتی توصیه شده برای سلامتی خود و دیگران  توجه می کنندافزود: شرکت بهره برداری متروی تهران از ابتدای شیوع ویروس کرونا در رابطه با اجرای پروتکل های وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا با استفاده از تمامی امکانات و ظرفیت خود اقدام کرده و تمامی برنامه های اجرایی را بر اساس ابلاغیه های اعلام شده انجام می دهد.
نوبخت با اعلام اینکه هواساز ایستگاه‌های خطوط مترو به منظور خنک کردن فضای ایستگاه ها فعال هستند تصریح کرد: کولر تمامی قطارها طی چند مرحله در طی روز کنترل می‌شوند تا با توجه به گرم شدن هوا، شهروندان و مسافران راحت تر از ماسک استفاده کنند.
نوبخت با بیان اینکه  سرفاصله حرکت قطارها در خط سه از ۷ دقیقه به ۶ دقیقه و در خط دو از ۳/۵ دقیقه به ۳ دقیقه کاهش یافت گفت: در بیش از صد روز گذشته اقدام های مختلفی در بخش های آموزشی و اطلاع رسانی از جمله تولید خبر، کلیپ، چاپ بنر، پوستر و برچسب های هشدار دهنده در خصوص  پیشگیری از شیوع ویروس نیز در شهر زیر زمینی انجام شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: ما درشرکت بهره برداری متروی تهران وحومه از ابتدای شیوع ویروس کرونا روزانه در چند نوبت اقدام به ضد عفونی و شستشوی ایستگاه ها و قطارهای خطوط هفتگانه کرده ایم و این کار را در این روزها با دقت بیشتری انجام می شود. 
او با اشاره به اینکه متروی تهران با بکارگیری و استفاده از تمامی ظرفیت ناوگان در روزهای تعطیل و غیر تعطیل به شهروندان و مسافران مترو در حال خدمات رسانی است تصریح کرد، سعی کرده ایم تمامی شرایط را برای استفاده شهروندان از ماسک مهیا کنیم و با اختصاص فضای مناسب به فروشندگان ماسک در خطوط هفتگانه مترو و اطلاع رسانی به مسافران اقدام و در صورتی که برخی از مسافران به هنگام ورود به ایستگاه فاقد ماسک باشند توسط پرسنل برای تهیه و استفاده از ماسک راهنمایی می شوند. 
او تاکید کرد: برای استفاده صد درصدی مسافران از ماسک باید فرهنگ آن را در بین شهروندان و مسافران نهادینه کنیم و در این راستا مسافرانی که از شبکه متروی تهران استفاده می کنند در صورت مشاهده افرادی که از ماسک استفاده نمی کنند، با ترغیب آنها برای استفاده از ماسک در سلامتی خود و دیگران سهیم شوند.
او خاطرنشان کرد: ما در شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه تمامی تلاش خود را می کنیم تا افراد را نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی ترغیب کنیم.

۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: 1202

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =