نگاه مدیریت شهری به فرهنگ زیرساختی است

سید محمد فیاض گفت : نگاه مدیریت شهری به فرهنگ، غیر دستوری و زیرساختی است و همواره تلاش داشته ایم تا با ایجاد زیر ساخت های لازم، فرهنگ عمومی و فردی را در شهر تهران ارتقاء دهیم و قطعا با توسعه زیر ساخت های شهری، "ارتقای فرهنگی" محقق می شود.

به گزارش شهر، سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ تهران در تشریح اقدامات فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته در مدت تصدی مدیریت شهری منطقه  گفت: شهرداری منطقه ۱۸ تلاش کرده است با همکاری مراکز دانشگاهی و نخبگان رشته‌های مرتبط با مدیریت شهری، اجرای وظایف و مسئولیت‌های لازم به منظور تبدیل نهاد شهرداری به یک نهاد اجتماعی را تسهیل کند.
فیاض افزود: مدیریت شهری منطقه ۱۸ تهران می‌کوشد تا با ایجاد هم‎افزایی در فعالیت‎های اجتماعی و فرهنگی، سرمایه‌های اجتماعی را افزایش داده و تقابلات را به تعاملات اجتماعی تبدیل کند تا بدین وسیله سطح رضایتمندی و اعتماد مردم به حاکمیت افزایش یابد. نگاه مدیریت شهری به فرهنگ، غیر دستوری و زیرساختی است و همواره تلاش داشته ایم تا با ایجاد زیر ساخت های لازم فرهنگ عمومی و فردی را در شهر تهران ارتقاء دهیم؛ قطعا با توسعه زیر ساخت های شهری، "ارتقای فرهنگی" محقق می شود.
سید محمد فیاض تاکید کرد:  بررسی اوضاع اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و جمعیتی منطقه در جهت تعیین خط مشی فعالیت‌های شهرداری در راستای فراهم آوردن زندگی آرام و پربار شهروندان ساکن در منطقه همواره در اولویت های ما بوده است. مطالعه چگونگی فعالیت‌های اجتماعی مردم در منطقه و شناسایی عوامل موثر در این گونه فعالیت‌ها و نهایتاً جمع‌آوری اطلاعات لازم از طریق پژوهش‌های علمی و ارائه راه‌حل‌های عملی بخشی از فعالیت های زیر ساختی در حوزه اجتماعی و فرهنگی می باشد.
فیاض خاطر نشان کرد: همکاری و هماهنگی با انجمن‌ها و شبکه‌های فرهنگی‌، اجتماعی و مذهبی به منظور آموزش امور فرهنگی و مذهبی؛  رفع کاستی‌های شهر در زمینه هایی که تأمین آنها در اختیار و صلاحیت شهرداری بوده و منجر به بهبود وضع اجتماعی و مذهبی شهر شوند، اولویت اصلی اجتماعی و فرهنگی ما در حوزه مدیریت شهری است.
شهردار منطقه ۱۸ تاکید کرد: باید توجه داشت که  ارائه راه‌حل‌هایی برای رفع مسائل و مشکلات اجتماعی پیچیده شهری که نیاز به اتخاذ تصمیم در سطوح بالای اجرایی و یا قانونگذاری در شهرداری دارد،  ارتقای آگاهی‌های اجتماعی مردم در زمینه ایجاد نظم اجتماعی و همچنین  برنامه‌ریزی جهت گذراندن اوقات فراغت نوجوانان، جوانان و اولیاء آنان از طریق برنامه های عمومی یا اجرایی در سرای محله های منطقه بعنوان یکی از برنامه های اصلی همواره دنبال می شود.
فیاض خاطر نشان کرد:  فعالیت در راستای ارتقای سطح معرفت دینی، بزرگداشت شعائر مذهبی‌، توسعه فرهنگ اهل بیت (س) و فرهنگ ملی و تثبیت ارزش‌های انقلاب اسلامی و همچنین  برنامه‌ریزی و تلاش در جهت توسعه رویکرد مبتنی بر سلامت شهری تنها بخشی از وظایف شهرداری مطابق ماده ۵۵ قانون وظایف شهرداری ها است که بر عهده ما قرار داده شده است.
شهردار منطقه ۱۸ با تاکید بر لزوم توسعه ورزش همگانی گفت:‌ برنامه‌ریزی و نظارت در جهت توسعه فرهنگی ورزش همگانی در محلات و فراهم نمودن امکانات مورد نیاز ورزشی محلات برنامه‌ریزی نظارت و ساماندهی و توسعه ورزش بانوان و  برنامه‌ریزی و نظارت بر تعیین راهبردها و سیاست‌ها برای تأمین امکانات، زیرساخت‌ها و تجهیزات لازم برای عرضه خدمات فرهنگی به نظارت بر کلیه ادارات و واحدهای تابعه جهت اجرای صحیح اولویتهای مهم ، در راس برنامه ریزی های مدیریت شهری منطقه ۱۸ است.
او خاطر نشان کرد: برگزاری وبینارهای تخصصی سلامتی و بهداشتی، ارائه خدمات مشاوره ای روانشناسی بصورت حضوری و مجازی، برگزاری کارگاهها و کلاسهای آموزشی بصورت مجازی در محلات، راه اندازی ۵ مرکز انجام تست غربالگری کووید ۱۹، دراختیار قراردادن دو مرکز واکسیناسیون در نواحی ۱و۵ شهری منطقه ۱۸، ثبت نام و برگزاری لیگ حافظه برای سالمندان منطقه و برگزاری جلسات محله ای و منطقه ای کانون های سلامت محور منطقه ۱۸ بخشی از اقدامات حوزه سلامت و بهداشت در حیطه خدمات اجتماعی شهرداری منطقه ۱۸ است.
فیاض تاکید کرد: اجرای برنامه های حمایت از مدارس اعم از عمرانی "ایزوگام و بهسازی سرویس بهداشتی"، تجهیزی و برنامه ای، اجرای اقدامات شهر دوستدار کودک، برگزاری کارگاههای آموزشی بصورت آنلاین در محلات و مدارس، برگزاری رویدادهای همسایه هم "ارتقای فرهنگ آپارتمان نشینی" و موتورسوار خوب، اجرای برنامه های طرح شهردار مدرسه "کارگاههای آنلاین، نشر پیامهای آموزشی بصورت مجازی، شرکت در جلسات شورای کودک، بازدید از پروژه ها" با رعایت دستورالعملهای بهداشتی، برگزاری ویژه برنامه های جشنواره فیلم و عکس مادر،  حمایت از کسب و کارهای خانگی و معرفی به سامانه کوشانه و  شناسایی و تجلیل از بانوان خیر و بی نشان محلات  بخشی از برنامه های اجرایی در حوزه اجتماعی در مدیریت شهری منطقه ۱۸ است.
مدیر ارشد شهری منطقه ۱۸ افزود: برگزاری ویژه برنامه های ماه مبارک رمضان در قالب نصب بنرهای مرتبط در پرتابل های سطح منطقه، شناسایی تجلیل از دختران روزه اولی، اهدای بسته های معیشتی به زنان سرپرست خانوار عضو سامانه توانمند سازی، حمایت از روضه های خانگی بانوان در بوستان بانوان نرگس، اهدای بسته های فرهنگی به دختران روزه اولی، برگزاری ویژه برنامه های دهه کرامت و روز دختر، برگزاری ویژه برنامه های هفته عفاف و حجاب "تقدیر از بانوان محجبه محلات و کارگاههای آموزشی دوخت چادر"  ، برگزاری ویژه برنامه های سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) تنها بخشی از فعالیت های اجرایی شده فرهنگی با رویکرد  مذهبی با حمایت شهرداری منطقه ۱۸ است.  
سید محمد فیاض گفت : اداره خدمات اجتماعی منطقه ۱۸ با اجرای برنامه و اقدامات متنوع از جمله راه اندازی سمن سرا، مرکز کارآفرینی کودکان کار، پایگاه خدمات اجتماعی و مجمع خیرین، مطبخ حسینی و اهدای جهیزیه به نوعروسان بی بضاعت، تجهیز و توسعه مددسرا همواره در تمامی ایام سال با ارائه خدمات به شهروندان سعی در نکوداشت و ارتقای جایگاه شهروندان منطقه ۱۸ دارد.
او در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری بیش از صدهاجشن محله ای، مشارکت در  مراسم منطقه ای، هماهنگی و اجرای  یادواره شهدا و مراسم مذهبی،  ارتقای ساختار و زیرساخت در  سرای محلات به ویژه در سرای محلات تازه تاسیس در منطقه ۱۸، برگزاری مستمر دهها رزمایش کمک مومنانه، اجرای مراسم و جشن خیریه، حضور و مشارکت در نشست هم اندیشی و کارگاه های توان افزایی شهروندان و برگزاری پویش هلی متعددموفق شهری و منطقه ای مانند گلماند مجموعه شهربانو تنها بخشی از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته در منطقه ۱۸ است.

۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 12047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =