مرکز مطالعات دو کتاب جدید منتشر کرد

کتاب های «آسیب شناسی نظام درآمدی شهرداری ها در ایران با تاکید بر تجربه شهرداری تهران» و «دستورالعمل طراحی خیابان کامل تورتنو» توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران منتشر شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران؛ کتاب های «دستورالعمل طراحی خیابان کامل تورتنو» به ترجمه محمد جهاد جلالی زاده، محمدرضا یاس کندی، حمیدرضا مظاهری، مهدی شکرگذار، خدایار بنداریان، زینب ملازاده و پیام یزدی و کتاب «آسیب شناسی نظام درآمدی شهرداری ها در ایران با تاکید بر تجربه شهرداری تهران» به نویسندگی دکتر بهروز هادی زنور توسط مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران منتشر شدند.
کتاب «دستورالعمل طراحی خیابان کامل تورتنو» رویکردی پالایش شده را برای طراحی خیابان مطرح می کند و بر این نکته تأکید می کند که خیابان باید بصورت ایمن برای تمامی کاربران قابل استفاده باشد و همچنین موجب تقویت و ارتقاء هویت و محیط محله شود. دستورالعمل نگاشته شده برگرفته از این اصل است که تمامی خیابان ها متفاوت بوده و استفاده از یک راه حل برای تمامی خیابان ها کافی نیست. لذا طراحی خیابان باید با توجه به نیازهای خاص و فرصت هایی که بافت و محیط هر محله، کاربری ها و کاربران فعلی و آینده صورت پذیرد.

۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱
کد خبر: 12053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =