افتتاح ورزشگاه مظاهری؛ به زودی

شهر: ورزشگاه مظاهری به عنوان یکی از پروژه های مورد مطالبه شهروندان محله مظاهری در منطقه ۱۵ به زودی به بهره برداری می رسد.

علیرضا حلاجیان، معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۱۵ در گفتگو با خبرنگار شهر درباره آخرین وضعیت ورزشگاه مظاهری گفت: این پروژه که از اواخر سال ۱۳۹۷ آغاز شده در حال حاضر به پیشرفت فیزیکی ۹۷ درصد رسیده و در مرحله نصب انشعابات قرار دارد و به زودی مورد بهره برداری قرار می گیرد. این پروژه که متشکل از سالنی سرپوشیده چند منظوره است، هزار و ۳۰۰ متر مساحت دارد که در بخش سالن آن ورزشهای توپی انجام می شود و در طبقه اول و زیرزمین سه سالن وجود دارد که سالن های ایروبیک ، ژیمناستیک و ورزشهای رزمی در آن پیش بینی شده و مابقی آن برای بخش های اداری و سایر کاربری ها در نظر گرفته شده است.

او درباره اثرات این پروژه که تا کنون ۸ میلیارد تومان برای آن هزینه شده، افزود: با توجه به اینکه محله مظاهری فاقد مجموعه ورزشی است و از فقر فضای ورزشی رنج می برد، با ساخت این ورزشگاه سرانه ورزشی محله ارتقا پیدا می کند. همچنین با توجه به وجود مخاطرات و آسیبهای اجتماعی و فضاهای بی دفاع شهری در این محله حضور و رفت وآمد ورزشکاران در این محله می تواند در ارتقای امنیت آن نیز تاثیر گذار باشد.

اکبر مختاری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۵ نیز در این باره به خبرنگار شهر گفت: پروژه ورزشگاه مظاهری به دلیل عدم برخورداری محله از امکانات ورزشی، مطالبه مردم بوده و در زمان ساخت نیز وضعیت آن توسط خود مردم رصد می شد. بر همین اساس چند ماهی است که یک خانه احسان با همراهی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) راه اندازی شده و برنامه های فرهنگی دیگری نیز در محله در حال انجام است.

او با بیان اینکه به دلیل تراکم بالای جمعیت و کم برخورداربودن محله مظاهری، با همکاری سازمان ورزش تلاش شده این ورزشگاه به صورت محلی و توسط مردم محله استفاده و مدیریت شود، عنوان کرد: سرانه ورزشی منطقه ۱۵ حدود ۶ تا ۸ متر است و حدود ۴۸ زمین ورزشی چمن و در مجموع ۱۳۵ مجموعه ورزشی در این منطقه وجود دارد. محله هایی مانند شوش و مظاهری به دلیل تراکم جمعیت بالا از امکانات کمتری برخوردارند و به همین دلیل در این چند سال به موضوعات فرهنگی و اجتماعی و ورزشی آنان توجه ویژه ای شده و سرای محلات نیز در آن راه اندازی شده است.

محله مظاهری که در ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۵ جمعیتی بالغ بر ۲۰ هزار نفر دارای سرای محله است. مساحت این محله ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع محاسبه شده که خیابان فداییان اسلام در مجاورت آن قرار دارد.

محدوده ناحیه یک شهرداری منطقه ۱۵ به دلیل قدمت بالای برخی بناها و بافت فرسوده با کمبود سرانه‌های خدماتی روبه‌رو است و در این میان، تراکم جمعیت در این ناحیه و نبود مکان‌های ورزشی استاندارد باعث شده شهروندان درخواست ساخت مجموعه‌های تفریحی و ورزشی را داشته باشند.

۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 12088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =