آغاز ساخت فاز دوم باغ راه حضرت زهرا(س) به زودی

شهردار تهران گفت: از آنجا که در بودجه سال جاری ردیفی برای ساخت فاز دوم پروژه باغ راه حضرت زهرا(س) در نظر گرفته شده است عملیات عمرانی آن به زودی آغاز خواهد شد.

به گزارش شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران شنبه- ۹ مرداد ۱۴۰۰- در حاشیه آیین افتتاح و بهره برداری از فاز نخست پروژه باغ راه حضرت فاطمه زهرا(س) در جمع خبرنگاران گفت: پیرو کلنگی که در تعطیلات عید نوروز با حضور معاون اول رئیس جمهور به زمین زده شد و با همکاری راه آهن و وزارت راه و شهرسازی و توافقاتی که صورت گرفت، این محدوده که طول آن کمتر از ۹ کیلومتر است را تحویل گرفتیم.

او افزود: با تلاش شبانه روزی فاز اول این پروژه آماده افتتاح شد. حدود ۱۰ هزار متر مکعب بتن ریزی و بیشتر از این مقدار هم عملیات خاکی انجام شده تا این فضا به قلمرو عمومی برای مناطق ۱۷ و۱۸ تبدیل شود. 

حناچی ادامه داد: در زیر زمین نیز پارکینگ و دو خط پیش بینی شده برای قطارهای بین شهری جزو برنامه است که به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار تهران بابیان اینکه اجرای این پروژه بزرگترین کمک به مردم این محدوده است، اضافه کرد: طرحی که نتیجه تغییر نگاه شهرداری در طرح های عمرانی در این دوره است. چرا که ایده های اولیه در گذشته بارگذاری چندین طبقه روی این تونل بود. اما با توجه به اینکه این محدوده ها به واسطه واحدهای کوچک مسکونی و تراکم نفر در هکتار بیشترین رنج را از کمبود خدمات و فضاهای عمومی می برند، این فضا با تلاش شبانه روزی آماده استفاده شهروندان شد.

او با تاکید براینکه این پروژه محرک توسعه در منطقه خواهد بود، عنوان کرد: تاثیرات مثبت این طرح را در سالهای آتی بیش از پیش خواهیم شنید. این محدوده به واسطه احداث راه آهن شکل پیدا کرده و راه آهن علیرغم امکان توسعه برای منطقه، سالها آسایش مردم را تحت تاثیر قرار داده بود، امیدواریم که با آسایشی که به واسطه خود راه آهن به مردم تزریق می شود، رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته باشد. 

حناچی ادامه داد: فاز دوم این طرح نیز به دلیل اینکه از ردیف بودجه برخوردار است بلافاصله ادامه پیدا خواهد کرد. 

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا در یک هفته باقیمانده از این دوره مدیریت شهری پروژه دیگری افتتاح خواهد شد، توضیح داد: شاید برای برخی از این پروژه ها نام افتتاح را نتوان در نظر گرفت اما به طور قطع بازدیدها و پرده برداری ها از برخی از پروژه ها انجام می شود و به مصداق عبارت « دیگران کاشتند و ما خوردیم، ما بکاریم و دیگران بخورند»، بعد از ما افتتاح خواهند شد.

۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۲
کد خبر: 12113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =