نقشه‌ راهی برای کمک به روابط‌عمومی‌ها

کتاب «نقشه راه» کتابی است که راهنمای روابط عمومی های شهرداری تهران بوده و در ۶ فصل به نگارش درآمده است.

به گزارش شهر، ما در جهانی زندگی می‌کنیم که روزانه با انبوهی از اطلاعات سر و کار داریم. در جهانی که خبر رسانی به حد اعلای توسعه خود رسیده، شبکه های اجتماعی زندگی انسان‌ها را در دستان خود گرفته و امکان اطلاع رسانی از طریق اینترنت و گوشی‌های هوشمند برای همه فراهم است. در نتیجه این دستاوردها خبر رسانی و تولید خبر مکر زدوده شده است. هرکس، فارغ از توانایی‌ها، اطلاعات و خلاقیت هایش می‌تواند از طریق یک گوشی هوشمند و اینترنت WIFI و شبکه‌های اجتماعی یا حتی یک وب‌سایت ساده خبر تولیدکند و به دست دیگران برساند. این فرد می‌تواند درباره بزرگترین سازمان‌ها و شرکت‌ها هرچه خواست بنویسد. شهروندان می‌توانند از طریق شبکه‌های اجتماعی صدای اعتراضی خود درباره محصولات یا خدمات هر شرکت و سازمانی را به گوش آن سازمان و دیگر ذی‌نفعان آن سازمان برسانند. بنابراین افکار عمومی نه تنها قوی‌تر شده که فاعلیت بیشتری هم پیدا کرده است.

واضح است که در این شرایط، وظایف و مسئولیت‌های روابط‌عمومی‌ها چندین برابر می‌شود. شرایط جدید اقتضاء می‌کند روابط‌عمومی‌ها چابک و به‌روز باشند. شرایط جدید را بشناسند و برای فعالیت براساس اقتضائات آن آموزش ببینند و آماده شوند.

کتابچه راهنمای روابط‌عمومی‌های شهرداری تهران باتوجه به این شرایط و با هدف کمک به‌روزآمد شدن روابط‌عمومی‌ها به سفارش واحد آموزش مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران تهیه و تدوین شده است. مرکز ارتباطات براساس ماموریت عملیاتی خود یعنی «دیپلماسی شهری پویا و ارتباطات رسانه‌ای اثربخش» تلاش ‌می‌کند در قالب حوزه‌های اجرایی، رسانه‌ای، تبلیغات و انتشارات، به ارتقا و تعالی سیاست‌های کلی و ماموریت‌های ذاتی شهرداری شهر تهران کمک کند. تلاش کردیم متناظر با حوزه وظایف و ماموریت‌های جاری مرکز ارتباطات فصلی به مهم‌ترین مباحث و نیازهای آموزشی آن اختصاص یابد. هدف این کتابچه، تغییر و ارتقای مهارت‌های روابط عمومیِ به‌روز، با مهارت چندوجهی و بسار چابک.

راهنمای روابط‌عمومی‌های شهرداری تهران شامل شش فصل و یک فصل ضمیمه بوده و مخاطبان آن کارکنان شاغل در حوزه روابط‌عمومی شهرداری تهران هستند. شاغلان روابط‌عمومی شهرداری تهران مهارت‌ها و سوابق متعدد و متفاوتی دارند. کتابچه، سعی کرده راهنمایی استاندارد و قابل استفاده برای همه اعضای روابط‌عمومی باشد و به‌طور خاص اعضای تازه‌کار و اعضای آینده این نهاد مهم را در نظر گرفته است. بنابراین سعی شده است همه مفاهیم از پایه و به زبانی ساده بیان شوند. هدف ایدئال نویسندگان آن بوده که کتابچه به کار کسانی بیاید که نخستین روزهای کاری خود را در این حوزه تجربه می‌کنند. البته کتابچه برای اعضای باتجربه و باسابقه روابط‌عمومی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و آخرین تحولات در حوزه خبررسانی و روابط‌عمومی را برای مخاطبان توضیح می‌دهد.

۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 12131

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =