پایش  بیش از ۱۷۰۰۰ مترطول کانال جمع آوری آبهای سطحی در منطقه ۶

جابر انصاری 'tj با توجه به نزدیک شدن به فصل بارندگی و به منظور پیشگیری از آب گرفتگی معابر، بازدید و پایش کانال های جمع آوری آب های سطحی منطقه در حال اجرا است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۶ با اعلام این مطلب گفت: طرح لایروبی کانال ها و قنوات منطقه ۶ در حال اجرا بوده و در همین راستا بیش از ۱۷۰۰۰ مترطول کانال سطح منطقه بازدید و پایش گردید و بیش از ۵۰۰۰ متر طول عملیات لایروبی و پاکسازی انهار انجام شد.

به گفته «امیر حسین جابر انصاری» سرپرست معاونت خدمات شهری منطقه ۶، تمامی انهار و کانال ها به طور مستمر در نواحی شش گانه پایش می شود.

جابر انصاری  هدف از لایروبی کانال ها را جلوگیری از جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی و آب ماندگی در معابر در زمان بارش های باران اعلام کرد و افزود: تعداد ۸۵ حوضچه رسوبی و شبکه های زباله گیر در سطح منطقه ۶ با استفاده از تجهیزات و نیروهای خدماتی به طور دائم پاکسازی می شوند.

او ادامه داد: علاوه بر لایروبی و پاکسازی و رسوب برداری شبکه فرعی جمع آوری آبهای سطحی، نظارت و کنترل دقیق برعملکرد پیمانکاران خدمات شهری، رعایت اصول بهداشتی در شرایط کرونایی و زیست محیطی در انجام عملیات لایروبی، رعایت دستورالعمل HSE و تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی جامع و هوشمند از شبکه فرعی آبهای سطحی منطقه از دیگر اهداف این طرح هستند.

 سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست در پایان خاطر نشان کرد : در این منطقه ۳ رشته قنات فعال وجود دارد که  به طور متسمر بازبینی و لایروبی می شوند.

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۹
کد خبر: 12145

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 2 =