آغاز فاز دوم طرح سنجش سلامت روان در شهرداری منطقه ١٤

شهردار منطقه ۱۴ شهر تهران از اتمام فاز اول طرح غربالگری سنجش سلامت روان تمامی کارمندان این منطقه و آغاز فاز دوم آن بر مبنای تمایل پرسنل برای تداوم دریافت خدمات مشاوره خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴؛ کامبیز مصطفی پور با بیان  این خبر گفت: با اجرای موفق طرح سنجش سلامت روان کارکنان شهرداری تهران در این منطقه و فرآیند ارزیابی های علمی و روانشناختی، حدود ۷۰۰ پرونده سلامت روان ویژه پرسنل تشکیل شده و فاز اول این طرح به اتمام رسیده است.
مصطفی پور با اشاره به اینکه با توجه به استقبال گسترده پرسنل موفق شدیم فاز اول را در زمانی کمتر از مدت پیش بینی شده به انجام برسانیم، افزود: میزان تمایل پرسنل برای دریافت خدمات مشاوره ای نیز بالاتر از حد انتظار بوده و فاز دوم غربالگری برای ۴۵ درصد از پرسنل آغاز شده است.
او بر اهمیت علاقه مندی افراد در تداوم دریافت خدمات مشاوره و همراهی دلسوزانه کارشناسان تاکید کرد و ادامه داد: فاز دوم طرح شامل دریافت خدمات مشاوره، روان‌درمانی فردی، زوج درمانی، خانواده درمانی، مشاوره کودک، مشاوره تحصیلی و ازدواج است که با توجه به اعلام نظر فرد و نظر متخصص ارائه می شود.
مصطفی پور گفت: طرح سنجش سلامت روان کارکنان شهرداری تهران در منطقه ۱۴ به عنوان اولین منطقه موفق بین مناطق ۲۲ گانه، با همکاری مرکز جامع سلامت روان شرکت شهرسالم شهرداری تهران و شهرداری منطقه به اجرا درآمد تا پرسنل و خانواده های آنها مورد حمایت های لازم قرار بگیرند.
شهردار منطقه ۱۴ یادآور شد: جامعه امروزی، با وجود تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، ناخودآگاه تحت تاثیر شرایط استرس زا قرار دارد و انجام روش های پیشگیرانه برای کاهش آسیب های روانشناختی احتمالی ضروری به نظر می رسد از این رو طرح هایی نظیر طرح سنجش سلامت روان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد خبر: 12159

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =