از تجهیزاتی رونمایی کردیم که در شهرداری تهران ساخته شده است

پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های سازمان آتشنشانی و رونمایی از تجهیزات و ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند در جمع خبرنگاران گفت: از تجهیزاتی رو نمایی کردیم که در شهرداری تهران ساخته شده است. حدود ۱۴۰ کابین ۱۳۷ آماده خواهد شد که در حال حاضر ۴۰ کابین آماده شده و مابقی آماده و در اختیار نواحی شهرداری تهران قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار شهر پیروز حناچی، شهردار تهران در آیین افتتاح و بهره برداری از پروژه های سازمان آتشنشانی و رونمایی از تجهیزات و ماشین آلات سازمان مدیریت پسماند تاکید کرد: به مناسبت این ایام ایستگاه ۴۴ آتش نشانی را در منطقه ۲۱ افتتاح کردیم‌. همین طور مرکز اقامتی آموزشی مهستان آتش نشانی که وظیفه آموزش به پرسنل آتش نشانی تهران و کل کشور را دارد، افتتاح کردیم‌.
او افزود: از تجهیزاتی رو نمایی کردیم که در شهرداری تهران ساخته شده است. حدود ۱۴۰ کابین ۱۳۷ آماده خواهد شد که در حال حاضر ۴۰ کابین آماده شده و مابقی آماده و در اختیار نواحی شهرداری تهران قرار خواهد گرفت.
شهردار تهران به دستگاه هایی که آتش نشانان تهران طراحی و اجرا کرده اند اشاره کرده و گفت: بخشی از این دستگاه‌ها در شروع پاندومی کرونا به کار گرفته و کاربری جدیدی ایجاد به آنها داده شد. مثل شستشوی درختان در فصولی که دود امکان تنفس درختان را مختل می کند. همچنین پمپ های غلیظ کش که نیاز ورود نیروی انسانی به کانال های متعفن و پرگار را منتفی می کند و به شکل مکانیزه این کانال ها تخلیه می شوند. از این دستگاه ها و دستگاه‌های حمل زباله و پسماند نیز رونمایی شد.
او تاکید کرد: کشنده‌های این دستگاه‌ها از کارخانه‌های داخلی است و تجهیزات آن نیز تولید داخل کشور است.
او درباره شرایط و رتبه معاونت خدمات شهری نیز گفت: علیرغم شرایط که به دلیل تحریم‌ها، پاندومی کرونا و منابع مالی ایجاد نارضایتی کرده، معاونت خدمات شهری اعم از بهشت زهرا، میادین، فضای‌سبز و حوزه پسماند مورد قبول مردم بوده و نمره قبولی می گیرد. این رضایت مردمی نتیجه زحمات همکاران ما در شهرداری تهران است. 
حناچی در پاسخ به این سوال که در دوره شما به تجهیزات آتش نشانی اهمیت داده شد، آیا برای لایحه یکپارچه ایمنی شهری و آتش نشانی که هفت سال در دولت مانده پیگیری شده یا خیر؟ گفت: در جلسات مختلف دولت حضور داشتیم. اقدام دولت برای حوادث در شهرها و بین شهری و اقدامی گسترده است. در شهرداری سعی کردیم با توجه به تجارب خودمان در این جلسات موثر واقع شویم و پیشنهاداتی دهیم که امکانات اجرای عملی لایحه دولت به نتیجه برسد.

۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 12177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =