افتتاح همزمان سه بوستان آموزش ترافیکی در مناطق ۱، ۳ و ۷ تهران

شهر: سه بوستان آموزش ترافیک در مناطق یک، ۳ و ۷ با هدف ارتقاء فرهنگ و ایمنی ترافیک و گسترش نظم پذیری و قانونمندی در حمل و نقل به بهره برداری رسید.

به گزارش شهر، سه شنبه -۱۲مرداد ۱۴۰۰- سه بوستان آموزش ترافیک در مناطق یک، ۳ و ۷ شهر تهران با حضور سیدمناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران به بهره برداری و افتتاح رسید.

ایجاد بوستان‌های ترافیک در مناطق ۲۲گانه تهران با تأکید بر ارتقاء فرهنگ و ایمنی ترافیک و گسترش نظم پذیری و قانونمندی در حمل و نقل در دستور کار معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قرار دارد.

بوستان آموزش ترافیک منطقه یک به مساحت  ۱۷۰۰ متر مربع است که زمین بازی به مساحت بازی ۷۰۰ متر مربع دارد. مسیر سواره رو این بوستان به طول ۳۰۰ متر و عرض ۳.۵ متر، مسیر پیاده راه به طول ۲۳۰ متر و عرض ۲ متر و مسیر دوچرخه به طول ۱۶۰ متر و عرض ۲/۴۰ است. بوستان ترافیکی این منطقه دارای یک میدان ترافیکی، چهار راه مجهز به چراغ راهنمایی زمان‌دار، پهلوگاه ایستگاه اتوبوس و تاکسی، دارای سرپناه ایستگاه اتوبوس  و همچنین مجهز به چراغ روشنایی پایه بلند و علائم افقی و عمودی است.

بوستان آموزش ترافیک منطقه ۳ به مساحت  ۲۴۵۹ متر مربع دارای یک زمین بازی کودکان به مساحت ۴۰۰ متر مربع است. این بوستان دارای مسیر سواره رو به طول ۲۵۰ متر و عرض ۳ متر، مسیر پیاده راه به طول ۳۵۰ متر و عرض ۱ متر و مسیر دوچرخه به طول ۹۰ متر و عرض ۱/۵ متر است. سنگ‌فرش هسته مرکزی رینگ دوچرخه به مساحت ۱۲۰ مترمربع، میدان ترافیکی، سه راه مجهز به چراغ راهنمایی زمان‌دار، پل عابرپیاده، پهلوگاه و ایستگاه اتوبوس، رک دوچرخه  و تابلو و تجهیزات افقی و عمودی از جمله ویژگی‌های بوستان ترافیکی منطقه ۳ است.

بوستان آموزش ترافیک منطقه ۷ که امروز نیز به بهره برداری رسید مساحتی برابر با ١٨۵٠ متر مربع دارد. این بوستان دارای مسیر سواره رو به طول ١٨٠ متر و عرض ٢/۴ متر، مسیر پیاده راه به طول ١۵٠ متر و عرض ۱ متر و مسیر دوچرخه به طول ۹۰ متر و عرض ٢ متر  است. همچنین این بوستان بزرگ دارای میدان ترافیکی، سه راه، معابر یک‌طرفه و دوطرفه؛ چهار راه مجهز به چراغ راهنمایی زمان‌دار، پل عابرپیاده، پهلوگاه و ایستگاه اتوبوس، تابلو و تجهیزات افقی و عمودی، ساختمان آموزشی به مساحت ١۵٠ متر مربع شامل اتاق آموزشی و اتاق مدیریت و چهار چشمه سرویس بهداشتی است.

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 12196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =