کتاب محوطه میراث جهانی زولورین منتشر شد

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از انتشار کتاب "محوطه میراث جهانی زولورین" خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از اداره ارتباطات و  امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، کاوه حاجی علی اکبری با بیان این که کلانشهر تهران دارای عرصه ­های ناکارآمد قابل توجهی است که متروکه، بدون استفاده و یا بهره‌برداری بهینه رها شده ­اند، عنوان کرد: این عرصه ­ها شامل کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی قدیمی، پادگان‌ها و ... هستند که دارای پتانسیل‌های بالقوه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کالبدی مهمی برای توسعه شهر می باشند.

 مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به این که بخش قابل توجهی از عرصه های ناکارآمد پایتخت در مناطق جنوبی واقع شده اند، گفت: عرصه ­های ناکارآمد شهری با وجود وسعت قابل توجه، به دلیل مغایرت کارکردی، نبود فعالیت و یا داشتن فعالیت­ های نامناسب و ناسازگار در عمل به شهر و شهروندان تعلق ندارند.

علی اکبری ضمن تأکید بر این که بازآفرینی این عرصه ها می­ تواند شکاف و نابرابری اجتماعی- فضایی جنوب- شمال شهر را کاهش دهد و سیاستی کارآمد و اثربخش در راستای تحقق رویکرد «تهران شهری برای همه» باشد، یادآور شد: نظام مدیریت و برنامه­ ریزی کلانشهر تهران سیاست­ گذاری یکپارچه توسعه زمین شهری، استفاده بهینه از زمین­ های قابل توسعه و توسعه مجدد درون محدوده شهر را در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان نوسازی شهر تهران در چارچوب ماده 41 برنامه سوم توسعه شهر تهران، عهده‌دار احیاء و بازآفرینی شهری عرصه‌های ناکارآمد شده و اخیراً نیز اقدام به برگزاری مسابقه بین المللی ایده هایی برای انطباق کاربری و بازآفرینی کارخانه سیمان ری کرده است.

علی اکبری با اعلام خبر انتشارکتاب "محوطه میراث جهانی زولورین" توسط مؤسسه همشهری، توضیح داد: این کتاب به منظور اطلاع از دانش و تحولات روز جهانی و بهره‌مندی از تجارب و آموزه‌های جدید و همچنین در راستای ترویج فرهنگ نوسازی و پشتیبانی علمی از کنشگران این عرصه با حمایت سازمان نوسازی شهر تهران توسط خانم‌ها سمیه فدایی‌نژاد و فرناز فرجی ترجمه و به چاپ رسیده است.

۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
کد خبر: 1222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =