۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 12222

تلاش مرکز ارتباطات برای ارتقا پست مدیران روابط عمومی

مرکز ارتباطات متولی صیانت از روابط عمومی‌هاست
تلاش مرکز ارتباطات برای ارتقا پست مدیران روابط عمومی

شهر: شهرداری تهران  برای انجام وظایف خدماتی خود نیارمند وضعیت اقتصادی خوب بود، تا به نحو احسن به وظایف و تعهدات عمل کند، تحریم‌ها و مسائل دیگر در روند شهرداری تهران اثر داشت؛ اما تلاس کردیم که همه چیز به بهترین شکل انجام شود.

به گزارش خبرنگار شهر، سمیه عالمی پسند، سرپرست معاونت روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، امروز- سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰- در جلسه شورای مدیران روابط عمومی شهرداری تهران ( دورنگاه ارتباطات ) گفت: امروز شاهد این مراسم هستیم، این مراسم به رسم همیشه باید ماهی یکبار برگزار شود که متاسفاته در یک سال اخیر با توجه به شرایط کشور نتوانستیم این گرد همایی ها را برگزار کنیم و امروز وظیفه خود دانستیم که این مراسم با رعایت پروتکل‌ها برگزرار شود.

او ادامه داد: در طول یک سال گذشته و ۴سال مدیریت شهری وظایف و تعهداتی وجود داشت که می خواستیم برتعهدات پایبند باشیم. وضعیت این روزهای کشور خیلی مناسب نبود و نیست. شهرداری تهران  برای انجام وظایف خدماتی خود نیارمند وضعیت اقتصادی خوب بود، تا به نحو احسن به وظایف و تعهدات عمل کند، تحریم‌ها و مسائل دیگر در روند شهرداری تهران اثر داشت؛ اما تلاس کردیم که همه چیز به بهترین شکل انجام شود.

عالمی‌پسند بیان کرد: در این دوره شهرداری تهران وظیفه صیانت از روابط عمومی‌ها را برعهده داشت. از نخستین گام‌های ما این بود که وضعیت چالش‌های حاکم بر روابط عمومی‌ها را بررسی کنیم تا اقدامات لازم انجام شود.

او با توضیح اینکه برای تصدی پست‌های شهرداری جلسات متعدد برگزار شد، افزود: انجام همه این کارها با همکاری همه حوزه‌های مرتبط به شهرداری میسر بود که نشد موافقت معاونت‌های شهرداری را جلب کنیم و این کار میسر نشد.

سرپرست معاونت روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران گفت: یکی از بحث‌هایی که در مرکز ارتباطات مطرح شد بحث پست انتصابی مدیران روابط عمومی بود که ریاست مرکز ارتباطات هشت ماه تلاش کرد که این اتفاق به درستی انجام شود. مرکز ارتباطات در تلاش بود پست مدیران را ارتقا دهد، این اتفاق اما باوجود فشارهای تحمیلی و با تلاش مرکز ارتباطات شهرداری انجام شد.

عالمی پسند ادامه داد: بحث ارزیابی عملکرد مناطق در این دوره خیلی مورد توجه بود. نمرات  کسب شده در روابط عمومی هر منطقه در کارنامه شهردار منطقه ثبت شده و مورد ارزیابی واقع شد.

او با بیان اینکه در این دوره ارزیابی عملکرد معاونتها، سازمان‌ها و شرکت و ادارات کل انجام شد، توضیح داد: به عنوان مثال در معاونت خدمات شهری با وطایف بسیار و نیروی انسانی و....  مشخص کردن الگوی این معاونت سخت بود.

به گفته عالمی پسند؛ کسانی که به عنوان نماینده در جلسات برای تعیین شاخص‌ها و مدل ها حضور داشتند سختی کار را دیدند. برای این که مرکز متولی صیانت از روابط عمومی‌هاست، گزارش ها را دریافت می کرد تا بررسی‌ها دقیق انجام شود.

سرپرست معاونت روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، توضیح داد: با برگزاری جشنواره مدیران برتر ارتباطی در این دوره، میان مدیران ارشد شهرداری رقابت برای زمینه‌های ارتباطی ایجاد شد. از هشت ماه قبل به آنان اعلام شد که هشت ماه بعد در چه زمینه‌هایی ارزیابی خواهند شد. مثلا باید یادداشت و مقاله بنویسند و برای این کار از مدیران روابط عمومی کمک بگیرند که نشان دهنده نقش مهم مدیران روابط عمومی است.

او ادامه داد: نخستین دوره جشنواره که برگزار شد یک محک بود برای برگزاری دوره دوم‌ جشنواره و به دنبال آن ارزیابی عملکرد معاونت ها و ادارات و ... انجام و سرانجام  نتایج در جشنواره مدیران برتر ارتباطی اعلام شد.

به گفته عالمی پسند؛ برنامه‌های شهرداری تهران با توجه به شرایط ویرس کرونا در کشور با سختی برگزار می شود؛ چرا که وضعیت کشور سبب شد برنامه‌ها یا لغو شود و یا با تاخیر برگزار شود.

او ادامه داد: در اینجا تبریک می گویم به مدیرانی که رتبه های برتر را در جشنواره مدیران برتر ارتباطی کسب کردند و مهم است که در سالهای بعد نیز این جشنواره برگزار شود.

سرپرست معاونت روابط عمومی مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران  عنوان کرد: از آقای محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران بابت حفظ سلامت اقتصادی در مسائل مالی و عملکرد ها تشکر می کنم.

محسن محمدیان، مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو، هم در این نشست، با بیان اینکه در شرکت بهره‌برداری مترو سعی شد خود را از بدنه شهرداری تهران جدا ندانیم، گفت: حلقه ارتباطی میان مدیران و شهروندان و کارمندان ایجاد شد و تجربه این سال ها در حوزه روابط عمومی نشان می‌دهد، یکی از مهم‌ترین وظایف روابط عمومی، نزدیک کردن اذهان عمومی به سازمان‌ها و شرکت‌هایی است که در آن کار می‌کنند.

به گفته او؛ در دهه ۸۰، ممکن بود رخدادی در مترو ایجاد شود اما کسی از آن مطلع نشود؛ حالا اما با گسترده شدن وسایل ارتباطی و فضای مجازی کوچکترین اتفاق در ایستگاه‌های مترو منتشر می‌شود.

زهره محمدبیگی مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، هم در جلسه شورای مدیران روابط عمومی شهرداری تهران ( دورنگاه ارتباطات ) گفت:  این دورنگاه برگ پایانی خدمت ما در مدیرت شهری پنجم است‌. 

او ادامه داد: در این دوره از تلاش همه مدیران و آقای محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران و معاونین شهرداری و شرکت پیام رسا تشکر می کنم.  در این دوره به کارشناسان روابط عمومی، توجه شد که این خیلی مهم بود، ما همه به دنبال هدف های آرمانی هستیم. تا شهری خوب داشته باشیم.

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۶
کد خبر: 12222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 6 =