احداث پارک ترافیک در سطح شهر تهران یکی از اولویت های شهرداری است

شهر: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: لازمه توسعه فرهنگی در یک کلان شهر، توسعه زیرساخت‌های آن است تا شهروندان در سنین مختلف با بهره‌گیری از آن زیرساخت‌ها با مفاهیم فرهنگ، حقوق و تکالیف شهروندی آشنا شوند، از همین رو احداث پارک ترافیک در سطح شهر تهران یکی از اولویت های شهرداری است.

به گزارش خبرنگار شهر، سید مناف هاشمی، معاون حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری تهران درحاشیه مراسم افتتاح پارک آموزش ترافیک منطقه ۷ با اشاره به اینکه در بین گروه‌های مختلف آسیب‌پذیر در محیط ترافیک، کودکان و نوجوانان به لحاظ عدم برخورداری کافی از دانش ایمنی عبور و مرور در معرض خطرات بسیار زیادی قرار دارند، گفت: آموزش مستقیم رفتار ترافیکی به کودکان و نوجوانان در محیط واقعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و کودکان می توانند در قالب تفریح و بازی، آموزش ها و قوانین لازم را در این اماکن آموزش ببینند.

معاون شهردار تهران افزود: لازمه توسعه فرهنگی در یک کلان شهر، توسعه زیرساخت‌های آن است تا شهروندان در سنین مختلف با بهره‌گیری از آن زیرساخت‌ها با مفاهیم فرهنگ، حقوق و تکالیف شهروندی آشنا شوند، از همین رو احداث پارک ترافیک در سطح شهر تهران یکی از اولویت های شهرداری است.

در ادامه این مراسم سمیه حاجوی، شهردار منطقه ۷ آموزش ایمنی ترافیک را یکی از مؤثرترین روش های تغییر الگوهای رفتاری کودکان و نوجوانان در برخورد با مسائل ترافیک دانست و یادآور شد: پارک آموزش ترافیک منطقه ۷ با مساحت یکهزار و ۸۷۰  متر مربع در بوستان آزادگان واقع در ضلع جنوبی بزرگراه شهید سلیمانی با هدف آموزش صحیح کودکان با قوانین ترافیکی به بهره برداری رسید.

شهردار منطقه ۷ عنوان کرد: ساختمان آموزشی به مساحت تقریبی ۱۵۰ مترمربع، پل عابرپیاده، مسیر دوچرخه، تقاطع زمان دار، مسیر یکطرفه، سه راه، چهارراه و مسیر دوطرفه، ایستگاه حمل و نقل عمومی و المان‌ها و تجهیزات ترافیکی رایج از جمله امکانات طراحی شده در این پارک برای استفاده کودکان و نوجوانان است.

حاجوی در پایان گفت: این پارک در یک بوستان با محیط جنگلی و فضای سبز طراحی شده که دسترسی به سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی و نمازخانه برای کودکان و خانواده ها دارد و در کنار این امکانات کودکان می توانند با مباحث و قوانین ترافیکی شهر، احترام به حقوق شهروندی و عابران پیاده و دیگر مسائلی از این قبیل آشنا شوند.

۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۴
کد خبر: 12226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =