افزایش ۱۰هکتاری فضای سبز در منطقه ۹

شهردار منطقه ۹ گفت: توافقی با وزارت دفاع درباره محدوده پادگان جی انجام شده که در صورت تصویب در شورای عالی شهرسازی اتفاق خوبی در آن محدوده خواهد افتاد. در این دوره ۴.۵ هکتار فضای سبز به منطقه اضافه شده اما سرانه فضای سبز منطقه همچنان کمتر از ۶ متر است و با این توافق ۱۰ هکتار دیگر نیز به فضای سبز منطقه اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شهر، سید مصطفی موسوی، شهردار منطقه ۹ در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت شهری منطقه ۹ - چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰- گفت: پروژه فرهنگی ورزشی کوثر که امروز افتتاح شد از سال ۸۹ شروع شده بود که در این دوره به نتیجه رسید و اولین پروژه مشارکتی با بودجه مشارکتی ۱۴۰۰ بود که در شهرداری ابلاغ شد. این مجموعه دارای استخر، سینما و مجموعه های تفریحی و ورزشی است که با ۶ برابر بودجه ای که شورا مصوب کرده بود که به نتیجه رسید.  

او افزود: پلازای هاشمی یک  نمونه‌ موفق از تغییر کالبد به نفع اجتماعی شدن است و در حال حاضر حضور خانواده ها در آن کاملا محسوس و آسیب‌های اجتماعی از آن دور شد.

به گفته موسوی سه زمین  چمن مصنوعی بهسازی، نوسازی و تعویض چمن شد. همچنین محدوده باریکی در یک کوچه که دارای پهنه G بود و فضای سبز آن تبدیل به محل تجمع معتادین شده بود با بهسازی تبدیل به محلی برای کشاورزی شهری شد و اداره آن در اختیار شهروندان قرار گرفت.

شهردار منطقه ۹ اضافه کرد: در طرح گالری خیابان، بتن‌ها و دیواره های اطراف خیابان اجتماعی  تبدیل به بوم نقاشی شد و  این فضا با صد اثر هنری تبدیل به یک گالری با موضوع شهر ایرانی شده است.

او افزود: در حوزه اجتماعی نیز نامه های دانش آموزان و خواسته های آنها از شهردار منطقه دریافت شد که به  بسیاری از آنها جامه عمل پوشانده و پاسخ دادیم.

موسوی این دوره از مدیریت شهری را انسان محور ترین دوره برشمرد و گفت:  از نظر توسعه پایدار، توجه به پیاده در مقابل خودورمحوری و توسعه فضاهای باز شهری بهترین دوره بود و امیدواریم مدیران بعدی نیز این رویکرد را ادامه دهند.

او در پایان یادآور شد:  توافقی  با وزارت دفاع درباره محدوده پادگان جی انجام شده که درصورت تصویب در شورای عالی شهرسازی اتفاق خوبی در آن محدوده خواهد افتاد. در این دوره 4.5 هکتار فضای سبز به منطقه اضافه شده اما سرانه فضای سبز منطقه همچنان کمتر از ۶ متر است و با این توافق ۱۰ هکتار دیگر نیز به فضای سبز منطقه  اضافه خواهد شد.

۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶
کد خبر: 12233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 7 =