آماده سازی منطقه ۱۸ تهران برای محرم ۱۴۰۰

شهردار منطقه ۱۸ تهران گفت: استمرار نگهداشت شهر به ویژه در ایام محرم مورد تاکید مدیریت شهری است و از نواحی با تاکید خواسته ایم در این ایام دقت، نظارت و همکاری لازم را داشته باشند.

به گزارش شهر سید محمد فیاض شهردار منطقه ۱۸ ضمن عرض تسلیت به کلیه شهروندان به مناسبت فرارسیدن ماه محرم گفت : مدیریت شهری منطقه در آستانه فرا رسیدن ایام محرم الحرام با بسیج تمامی امکانات و تجهیزات و با اکران بنرهای مناسبتی، اهتزاز بیرق عزا و همچنین سیه پوش کردن معابر و ابنیه منطقه هجده که با نام مبارک  فاطمه زهرا (س) شناخته می شود و همچنین تدارک برگزاری مراسم عزاداری همراه باهیات مذهبی، بسیج ، شورایاران،مدیریت محله و...  بار دیگر مراتب ارادت خویش را سالار شهیدان و ۷۲ یار وفادارشان متجلی خواهد کرد.

شهردار منطقه هجده افزود: ویژه برنامه های شهرداری تهران به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین(ع) در ماه های محرم و صفر با «رعایت پروتکل‌های بهداشتی » و با تاکید بر برجسته سازی جلوه های قیام حسینی در فرهنگ عمومی شهروندان، تسهیل اجرای برنامه های مردمی در ماه های محرم و صفر و تعامل و مشارکت جدی با مساجد، حسینیه ها  و هیئات مذهبی برگزار می شود.

وی تاکید کرد : پیش بینی برنامه های ورود به ماه محرم  با محوریت، گرامیداشت برنامه های دینی و مذهبی، با اجرای مراسم های آیینی از جمله "تقدیر از  پیرغلامان و خادمان حسینی، مراسم دمام زنی وچاوشی خوانی، مراسم  تعزیه خوانی، کوچه ها ی حسینی، چارپایه خوانی، نمایشگاه کتاب شورحسینی، توزیع  پرچم،کتیبه در سطح شهر، مشارکت و همکاری در برگزاری مراسم ماه محرم، حمایت و تبلیغات و ترویج  آیین روضه های خانگی، همکاری و مشارکت در برگزاری مراسم دهه اول محرم در بوستان قائم (عج) با هماهنگی هئیت  وارثان ثارالله، برپایی خیمه گاه حسینی، برگزاری مراسم آیینی در بوستان های سطح منطقه ۱۸ و ارائه خدمات مشاوره  احکام، خانواده، مذهبی در محل بوستان های سطح منطقه، هماهنگی و برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی برای کارگران فضای سبز و خدمات شهری ، برگزاری مراسم در مددسرا و مراکز ترک اعتیاد منطقه " در ایام عزاداری سالار شهیدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی با شعار "با یاد تو  شهر جان گرفته "  در کنار شهروندان خواهیم بود.

وی با اشاره به لزوم پاسداشت آیین های مذهبی و فرهنگی گفت: به منظور پاسداشت ارزش‌ها و مناسبت‌های مذهبی و با در نظر گرفتن شرایط کرونایی و لزوم رعایت موارد بهداشتی و حفظ سلامت شهروندان بخصوص سوگواران اباعبدالله الحسین (ع)، تلاش ما براین است که با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های خود همراه و همگام با مردم عمل کنیم.

وی  با اشاره به تداوم پیک پنجم کرونا و  وضعیت کشور گفت: با توجه به شرایط فعلی کشور برنامه های عزاداری مطابق دستور العمل  ستاد ملی کرونا  برگزار می شود. استمرار نگهداشت شهر به ویژه در ایام محرم  مورد تاکید مدیریت شهری منطقه است  و از نواحی با تاکید خواسته ایم در این ایام دقت و نظارت و همکاری لازم را داشته باشند.

۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵
کد خبر: 12279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =