توضیحات مهندس چمران از روند انتخاب سرپرست و شهردار جدید شهر تهران

شهر: رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: آقای زاکانی پیش از این برنامه های خود را ارائه داده بودند و پرسش و پاسخ های چندین ساعته انجام شده است و مجددا امروز برنامه خود را به طور خلاصه برای مردم و اغضای شورا ارائه دادند.

به گزارش شهر، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، یکشنبه-۱۷ مرداد ۱۴۰۰-  در صحن شورا در جمع خبرنگاران گفت:  در ابتدا به خاطر تصمیمی که دیروز اتخاذ شد باید گفت با توجه به اینکه ممکن بود مراحل اداری انتخاب شهردار و اخذ حکم از وزارت کشور به طول بیانجامد  مقرر شد برای شهرداری تهران سرپرست تعیین شود چون ما فکر می کردیم اگر این مراحل زود طی شود دیگر نیاز به سرپرست نیست. شهردار فعلی می تواند به کار خود ادامه دهد. منتها قانونا اگر مراحل انتخاب شهردار به طول بیانجامد باید سرپرست مشخص شود.

چمران ادامه داد: سرانجام پس از برگزاری جلسات متعدد آقای جاوید امروز به صحن شورا آمدند و با اکثریت آرا به عنوان سرپرست شهرداری تهران انتخاب شدند. ایشان با سوابق ۱۸ ساله که در شهرداری تهران دارند شخصیت شناخته شده ای برای شهر تهران هستند.

او در خصصوص انتخاب علیرضا زاکانی به عنوان شهردار تهران گفت: ایشان پیش از این برنامه های خود را ارائه داده بودند و پرسش و پاسخ های چندین ساعته انجام شده است و مجددا امروز برنامه خود را به طور خلاصه برای مردم و اغضای شورا ارائه دادند.

رئیس شورای اسلامی سهر تهران بیان کرد: اعضای شورا سوالاتی داشتند که این سولات پرسیده شده و به آن ها پاسخ داده شد. در نهایت با رای گیری ایشان با ۱۸ رای به سمت شهردار تهران منصوب شدند که برای ایشان آرزوی موفقیت می کنیم

او در پاسخ به سوال انتخاب خزانه دار، سخنگو و روئسای کمیسیون ها گفت:  این سمت ها به زودی مشخص می شود. پیشنهادهای مربوط به روئسای کمیسیون ها داده شده است. دوستان باید علایق خود را به کمیسیون بدهند سپس رئیس شورا این موارد را بررسی و جمع بندی می کند و براساس اولویت هایی که دادند کمیسیون ها را تعیین و اعلام می کند.

چمران در ادامه درباره انتخاب خزانه دار عنوان کرد: در قانون انتخاب خزانه دار وجود ندارد که خزانه دار تعیین شود. قبلا این قانون وجود داشته است اما الان حذف شده است، ولی به روال، عموما خزانه دار مشخص می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص اسعفای علیرضا زاکانی اینگونه گفت: آقای زاکانی به عنوان شهردار منتخب شورا انتخاب شدند اما هنوز به عنوان شهردار قانونی انتخاب نشدند، به این دلیل که ابتدا باید در مجلس شورای اسلامی رای گیری برای پذیرش استعفای ایشان انجام شود.

او ادامه داد: همچنین همانطور که امروز گفته شد بایستی ارتباط تحصیلی و تخصص شهردار مورد تایید هیأت دولت قرار گیرد و مصوبات قبلی هیأت دولت اصلاح شود تا وزارت کشور حکم ایشان را صادر کند. بنابراین ما هم به همین دلیل سرپرست تعیین کردیم چون احساس کردیم این مراحل زمان بر است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره معضل آلودگی هوا و ترافیک هوا بیان کرد: همه توان خود را برای حل این معضلات به کار می گیرد چون این مسئله فقط در حوزه اختیارات شهرداری نیست اما شهرداری محور اصلی است. بنابراین ما هرچه قدر توان داریم مانند دوره های گذشته به کار خواهیم برد تا این معضلات رفع شود.

۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 12317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =