برنامه‌های فرهنگی متروی تهران به مناسبت ایام عزاداری ماه محرم

شهر: برنامه‌های فرهنگی ویژه ایام سوگواری ماه محرم در ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود.  

به گزارش شهر، هم‌زمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام سوگواری شهادت سیدالشهدا امام حسین (ع) معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه محرم برگزار می‌کند.

سید مجتبی تقوی نژاد معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری ماه محرم با اعلام این خبر گفت: ویژه برنامه‌های ایام سوگواری حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر برگزار می‌شود.

او در بیان اهداف برگزاری این برنامه‌ها افزود: برنامه‌های فرهنگی مترو با هدف ارتقای سطح آگاهی و شناخت مسافران از سیره و زندگی ائمه معصومین (ع) و ایجاد فضای معنوی متناسب با این ایام با عنوان «با یاد تو شهر جان گرفته است» در سطح ایستگاه‌های منتخب متروی تهران برگزار می‌شود.  

تقوی نژاد در تشریح برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه محرم گفت: فضای بصری ایستگاه‌های مترو و هم‌چنین کلیه نمازخانه‌ها با استفاده از کتیبه‌های فرهنگی و ریسه‌ سیاه‌پوش و ورودی ایستگاه‌های مترو نیز با علامت پرچم عزا فضاسازی می‌شود. کلیه قطارهای مترو نیز با طرح‌های ویژه این ایام به ارائه خدمت و جابجایی مسافران می‌پردازند.

به گفته معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران در ایوان انتظار میدان حضرت ولی‌عصر(عج) نیز با همکاری موسسه فرهنگی وفاق سبز علوی با استقرار موکب حسینی از مسافران عزادار پذیرایی به عمل می‌آید. در این برنامه و در دهه اول ماه محرم بیش از دوهزار دستمال اشک و بسته فرهنگی در میان مسافران توزیع می‌گردد.

او افزود: گذرگاه‌های فرهنگی مترو نیز محل نمایشگاه عکس و پوستر شامل تصاویر مراسم عزاداری در نقاط مختلف کشورمان خواهد بود.

تقوی‌نژاد ادامه داد: با دعوت از گروه‌های هنری و انجمن مداحان و ضمن رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا برنامه‌های هم‌خوانی و مداحی در ایستگاه‌های منتخب برگزار می‌شود.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران با اشاره به تولیدات سمعی و بصری تصریح کرد: برنامه‌های تولید شده در قالب موشن گرافی و کلیپ با عنوان «یاد تو» و  نذر جایگزین به منظور ترویج فرهنگ سنت حسنه نذری به صورت اهدای ماسک، کپسول اکسیژن و اهدای خون به افراد نیازمند از طریق نمایشگر قطارها و ایستگاه‌های مترو به نمایش گذاشته می‌شود. هم‌چنین محتوای رادیویی در قالب پادکست رادیو محرم شامل مجموعه سخنرانی‌ها، زندگی‌نامه شهدای والامقام کربلا و شعر و هم‌چنین ویژه برنامه «بر آستان جانان» در ایستگاه‌های مترو پخش می‌شود.

به گفته او در حوزه فضای مجازی نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و تارنمای متروپلاس روزشمار محرم و حسینیه مجازی در اختیار مخاطبان فرهنگی قرار دارد.

تقوی نژاد در پایان به اجرای پایگاه مشاوره خانواده اشاره کرد و گفت: برگزاری پایگاه مشاوره خانواده و مذهبی با عنوان «زندگی حسینی» به منظور پاسخگویی به سوالات دینی و سبک زندگی با حضور کارشناسان حوزه خانواده‌ و امور مذهبی با ارایه مشاوره می‌پردازند.

۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶
کد خبر: 12354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =