برنامه های عزاداری محرم در محله های مرکزی شهر تهران اعلام شد

همزمان با آغاز ماه محرم، برگزاری برنامه های عزاداری در محله های مرکزی شهر تهران از سوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی آغاز شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱، نصراله آبادیان شهردار منطقه ۱۱ در این باره گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور شهیدان حضرت ابا عبداله الحسین (ع) و با توجه به شیوع بیماری کرونا که نگرانی های زیادی برای سلامت تمام مردم ایجاد کرده است؛ برنامه های ویژه این ماه در محله های مرکزی شهر تهران در حال انجام است.

آبادیان در تشریح این برنامه ها افزود: راه اندازی هیئت سیار عزاداران و سوگواران، مشارکت با مساجد سطح منطقه  و هیئات  مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در دهه اول محرم در فضا های روباز مانند پهنه فرهنگی رودکی، بوستان های دامپزشک و هاشمیان و حسینیه قهرودی ها در روزهای ۱۹ تا ۲۸ مرداد، تولید و انتشار محصولات مجازی فرهنگی (پادکست، کلیپ، اینفوگرافیک و... و.) از واقعه عاشورا در فضای مجازی از جمله این برنامه هاست.

شهردار منطقه ۱۱ ادامه داد: برگزاری مسابقات نقاشی و رنگ آمیزی، جشنواره ساخت کلیپ و فیلم کوتاه از مراسم عزاداری در مکان های باز، پویش" خانه من حسینیه من  " با موضوع برگزاری مراسم عزاداری در خانه و با مشارکت اعضای خانواده، پویش نصب پرچم در سر در خانه ها، مسابقه مداحی و مرثیه خوانی  " نوا ی نینوا " و مسابقه عکاسی نگاه عاشورایی در طول ماه محرم نیز انجام خواهد شد.

او همچنین بیان کرد: برپایی موکب عزاداری و توزیع ماسک، دستکش و محلول  ضدعفونی کننده در میادین و خیابان های پر تردد سطح منطقه  مانند، میدان منیریه، خیابان ولی عصر (عج) و پل امیر بهادر همچنین برگزاری رویداد شبیه خوانی دردهه اول و دوم محرم توسط گروههای تعزیه در پهنه فرهنگی و هنری رودکی  وخیابان شیخ محمدی، مسجد قائم آل محمد (عج)، دیدار و تکریم از خانواده شهدا و مرثیه خوانی کنار در منازل شهدا  به مناسبت ماه محرم، برپایی نمایشگاه موضوعی درباره محرم  در سرای محلات ناحیه دو  و توزیع نذری و غذای گرم به مناسبت ماه محرم در سرای محلات و مساجد در دهه اول و دوم محرم از دیگر برنامه های اجتماعی و فرهنگی ماه محرم است.

۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 12383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =