ضرورت تجهیز فضاهای شهری منطقه به اتاق های مادر و کودک

عضو دوره ششم شورای اسلامی شهر تهران در اولین بازدید خود از منطقه ۱۹، با همراهی شهردار و مدیران شهرداری منطقه ۱۹ به بررسی آسیب های اجتماعی، طرح های اجرایی و پتانسیل های این محدوده از شهر تهران پرداخت.  

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، زهرا شمس احسان با حضور در محل احداث فاز یک بوستان ایرانیان ضمن بازدید از روند اجرایی فاز نخست این بوستان، این پروژه را اقدامی مؤثر در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و حذف نقاط بی دفاع شهری دانست که می تواند پاسخگوی بخشی از نیازهای رفاهی شهروندان و اهالی محله باشد.

طی این بازدید مسئول اجرایی بوستان توضیحاتی درخصوص پیشرفت کار ارائه داد و اعلام کرد: این بوستان در فاز اول به امکاناتی همچون زمین های بازی کودکان، مسیر دوچرخه سواری، پارکینگ طبقاتی، پیاده راه، زمین های اسکیت، فوتبال و تنیس روی میز که زیرسازی آن ها در حال انجام است، مجهز خواهد شد. همچنین تأسیسات زیربنایی برای ایجاد فضای سبز و کاشت نهال و نیز نصب تجهیزات موتورخانه برای آبیاری فضای سبز از دیگر اقدامات اجرایی در فاز نخست این بوستان محسوب می شوند.  

شمس احسان همچنین از پروژه احداث موزه آجر در محدوده خلازیر که می تواند به عنوان قطب گردشگری محسوب شود، استقبال کرد و خواستار تسریع در انجام آن شد.  

علی توکلی شهردار منطقه نیز درخصوص این موزه بیان کرد: قرارداد احداث موزه آجر در یکی از کوره های آجرپزی محدوده خلازیر با شرکت توسعه فضاهای فرهنگی منعقد شده که در حال حاضر مطالعات آن توسط این شرکت در حال انجام است.

این مسئولین همچنین سری به کانکس های DIC در دو نقطه از خلازیر زدند و در جریان خدمات این کانکس ها قرار گرفتند. طی این بازدید وضعیت پاتوق های معتادان در محدوده پارک ۱۸۰ هکتاری و شرایط معیشتی و رفاهی آن ها بررسی شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه حضور خود در منطقه ۱۹ از پایگاه خودرویی واکسیناسیون بوستان ولایت بازدید و از تلاش های جهادی و خدمات ایثارگرانه نیروهای بهداشت، امداد و درمان ناجا در واکسیناسیون شهروندان با اهدای گل تقدیر و تشکر کرد.  

به گفته او انجام واکسیناسیون نه تنها یک وظیفه بلکه کاری ملی و جهادی محسوب می شود که باید با مشارکت همگانی صورت گیرد.

در این پایگاه با تأمین نیاز روزانه واکسیناسیون مراجعین و اختصاص ۹ گیت، واکسیناسیون عمومی شهروندان و بطور ویژه رانندگان تاکسی و فرهنگیان صورت می گیرد.

در حاشیه این بازدید شهردار منطقه به ارائه توضیحاتی درخصوص اجرای پروژه اکوپارک شهر تهران در ۳۰ هکتار پرداخت که طی هفته آینده مناقصه آن برگزار خواهد شد.  

به گفته او به منظور بهبود وضعیت آب این پروژه ضمن اختصاص مخزن آب ۲۵۰۰ متر مکعبی آب خام، یک مخزن ۵۰۰ مترمکعبی برای آب شرب نیز در نظر گرفته شده است.  

توکلی همچنین به بحث اتصال سرویس های بهداشتی این منطقه به شبکه فاضلاب شهری (اگو) اشاره کرد که در راستای بهبود شرایط زیست محیطی و کاهش هزینه ها سال گذشته برای اولین بار در این منطقه اتفاق افتاده و امسال نیز ادامه خواهد داشت.

شمس احسان در ابتدای ورود به این منطقه نیز با حضور در محل مقبره شهدای گمنام بوستان ۲۲ بهمن منطقه ضمن قرائت فاتحه، در جریان روند ساخت این دو مقبره و نیز مقبره شهدای گمنام بوستان شقایق قرار گرفت.

او همچنین از اقدامات مناسب سازی، امکانات و خانه های سرای محله خانی آباد جنوبی، مرکز خدمات بهزیستی (مثبت زندگی) سرا و مرکز کوثر این محله، مرکز کوثر بوستان شقایق، خیابان شهامت و وضعیت تردد در آن پس از خروج از بن بست و اتصال خیابان مهران به رینگ بوستان ولایت با احداث خیابان مهرآرا  بازدید کرد.  

پس از این بازدید نشستی در سالن کنفرانس شهردار منطقه برگزار و طی آن عضو شورای اسلامی شهر تهران به بررسی ظرفیت پتانسیل های بوستان بزرگ ولایت برای ایجاد مرکز فروش و غرفه های خود اشتغالی و نیز ایجاد مراکز نوآوری با دعوت و استفاده از طرح های پیشنهادی استارت آپ ها پرداخت.

او همچنین بر تجهیز فضاهای شهری منطقه به اتاق های مادر و کودک در منطقه ۱۹ و نیز سایر مناطق تأکید کرد.

تهیه سند توسعه محله ای برای همه محلات منطقه بویژه محلات ناحیه سه از دیگر موارد مورد تأکید این مسئول در جلسه بود.

در این جلسه شهردار منطقه نیز ضمن تشکر از عضو شورای اسلامی شهر تهران در انتخاب این منطقه جهت بازدید و پرداختن به مسائل اجتماعی آن به معضلات محدوده ناحیه ۳ بویژه در محدوده پارک ۱۸۰ هکتاری اشاره کرد و خواستار تعیین تکلیف آن شد.  
 

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 12412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 16 =