نصب بیش از ۵۲ هزار متر ریسه مشکی در منطقه ۵

شهردار منطقه ۵ با اشاره به سیاه پوش منطقه به دلیل ایام محرم به نصب بیش از ۵۲ هزار متر طول ریسه مشکی در سطح منطقه۵ اشاره کرد و افزود: اکران طرح های فرهنگی، نصب کتیبه و سیاهه، اهتزاز پرچم های مشکی و اکران بنرهای مختلف از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته برای ایام عزاداری امام حسین (ع) است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، محمود کلهری شهردار منطقه ۵ با بیان اینکه با فرا رسیدن ایام عزاداری سرو سالار شهیدان منطقه ۵ یکپارچه سیاه پوش شده است گفت: در این ایام در کنار اینکه باید با عزاداری و مراسم های مختلف مذهبی در سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش بنشینیم، شهر نیز باید سیاه پوش شده و جلوه عاشورایی به خود بگیرد.

وی به اقدامات صورت گرفته برای سیاه پوش شدن منطقه ۵ اشاره کرد و افزود: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم بیش از ۵۲ هزار متر طول ریسه مشکی و ۱۲۰۰ متر مربع پارچه مشکی در سطح منطقه نصب شد.

شهردار منطقه ۵ به نصب ۸۰۰ متر مربع کتیبه و سیاهه در سطح منطقه اشاره کرد و افزود: اکران ۶۰ تخته طرح های فرهنگی، اهتزاز ۳۰۰ تخته پرچم های مشکی بر روی پایه های کوتاه، اهتزاز ۲ تخته پرچم جمهوری اسلامی ایران روی پایه های بلند و اهتزاز ۱۶۰ تخته پرچم های مشکی طرح سازمان از جمله اقدامات دیگر برای گرامیداشت ایام عاشورای حسینی است.

کلهری به اکران ۲۸ تخته بنر داربستی، ۳۰ تخته بنر استندی و ۶۰ تخته بنر آویز در سطح منطقه اشاره کرد و اذعان داشت: چندین فلکه و میدان مهم منطقه از جمله فلکه دوم صادقیه، میدان الغدیر، میدان چهار باغ، میدان دانشگاه آزاد، فلکه اول شهران، فلکه دوم شهران، میدان بسیج، میدان شهر زیبا و ... سیاه پوش شدند.

شهردار منطقه ۵ با اشاره به سیاه پوش شدن ساختمان های زیر مجموعه شهرداری منطقه تاکید کرد: میادین میوه و تره بار، آتش نشانی ،کلانتری و ایستگاه بی دود منطقه۵ همزمان با این ایام سیاه پوش شدند. همچنین بوستان های منطقه در راستای فضاسازی معنوی به مناسبت ماه محرم  با پرچم ها و المان ها به رنگ سیاه در آمدند.

وی در پایان گفت: در خیابان شهید امید عباسی آتش نشان فداکار منطقه کتل نصب شد و با هماهنگی با خانواده این شهید مقابل درب منزل ایشان اقدام به نصب ریسه مشکی صورت گرفته و پرچم اباعبدالله حسینی (ع) به پدر بزرگوار شهید تقدیم شد.

۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 12424

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 1 =