اجرای طرح پاکبان محرم باشیم در منطقه ۱۹

طرح «پاکبان محرم باشیم» ویژه ایام دهه اول ماه محرم با هدف جلوگیری از آلوده شدن شهر و حفظ محیط زیست در منطقه ۱۹ آغاز شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه با بیان اینکه برگزاری آیین های عزاداری و ایستگاه های صلواتی باعث افزایش زباله های شهری می شود، اظهار کرد: در همین راستا طرح ویژه پاکبان محرم باشیم به منظور حفظ منظر شهری و جلوگیری از آلودگی های زیست محیطی با جلب مشارکت شهروندان در هیئت ها و ایستگاه های صلواتی اجرا می شود.
او این اقدام را گامی مهم در راستای اجرایی شدن اهداف طرح کاپ (کاهش پسماند) و کمک به تسریع فرآیند بازیافت دانست و اظهار کرد: در همین راستا ۱۰۰ کیلو کیسه مخصوص جمع آوری زباله خشک و ۶۰ کارتن پلاست تدارک دیده شده است که طی شب های ماه محرم بین مسئولین هیئت ها و ایستگاه های صلواتی توزیع می شود.  
شهردار منطقه با تأکید بر اهمیت استفاده از ظرفیت ماه محرم برای فرهنگ سازی تفکیک پسماندهای خشک خاطرنشان کرد: یکی از فعالیت های مؤثر در این خصوص که اقدامی دیگر در راستای طرح پاکبان محرم باشیم نیز محسوب می شود، آموزش و توزیع بروشور است که کمک قابل توجهی به تغییر در همسو شدن نگرش و رفتار شهروندان با اهداف زیست محیطی و جلب نظارت و مشارکت فعالانه شهروندان در بازیافت پسماندها خواهد کرد.
در همین راستا نیز از اولین روز ماه محرم ضمن ارائه آموزش های تفکیک از مبداء پسماندها، اطلاع رسانی لازم با موضوعات مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف، چطور یک هیات طرفدار محیط زیست باشیم، توصیه در خصوص کاهش مصرف پلاستیک و ... به خادمین و روسای هیئت ها و ایستگاه های صلواتی انجام شده است.
 

۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 12469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =