اجرای طرح غدیر تا عاشورا و کوچه های حسینی در منطقه۱۷

شهردار منطقه ۱۷ از ویژه برنامه طرح غدیر تا عاشورا با همکاری بسیج ناحیه حبیب بن مظاهر در این منطقه جنوبی پایتخت خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه منطقه۱۷ با تقدیم ۴هزار شهید به عنوان دارالشهدای تهران نام گذاری شده است طرح کوچه های حسینی (ع) به شکل ویژه به اجرا در آمده است.

داود لطفی، شهردار منطقه ۱۷ در گفتگو با خبرنگار شهر گفت : معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۷ برنامه های فرهنگی_ مذهبی ویژه عید سعید غدیر در قالب برپایی موکب غدیر همراه با توزیع محصولات فرهنگی، تعزیه خوانی، برنامه مباهله، ایستگاه صلواتی و برپایی غرفه ویژه کوکان را با رعایت پرتکل های بهداشتی با همکاری ناحیه مقاومت بسیج حبیب ابن مظاهر در محدوده خیابان شیخ محمدی به اجرا در آورده است.

او افزود: از دیگر برنامه های این طرح در عید سید غدیر توزیع گوشت قربانی و دو هزار بسته معیشتی برای خانواده های نیازمند با همکاری خیران در مساجد و سرای محلات این منطقه جنوبی پایتخت که مورد جمع آوری و اهدا به خانواده های نیازمند قرار گرفته است. طرح های کمک مومنانه در ایام محرم نیز از سوی اداره اجتماعی، سرای محلات و همکاری موسسات خیریه ادامه دار خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۷به برنامه های ایام محرم در قالب طرح غدیر تا عاشورا اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه های شهرداری منطقه ۱۷ به عنوان دارالشهدای تهران آراستگی بصری شهری و فضا سازی و تبلیغات محیطی است که از سوی اداره زیباسازی شهرداری منطقه با نصب پرچم و مزمون های واقعه عاشورا در بیلبوردهای شهری خواهد بود؛ همچنین برپایی خیمه گاه حسینی در قالب مشاوره مذهبی در جوار گلزار شهدای گمنام منطقه به همت اداره اجتماعی به اجرا در خواهد آمد.

لطفی ادامه داد: طرح «کوچه های حسینی» از جمله برنامه های دیگر شهرداری منطقه ۱۷ در ایام محرم است که به شکل سیار در مقابل منزل خانواده های شهدای منطقه با رعایت پروتکل های بهداشتی به اجرا در خواهد آمد، همچنین شب شعر عاشورایی توسط اداره فرهنگی شهرداری منطقه ۱۷ با همکاری گروه حافظان ادب پارسی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این ایام است.

او توضیح داد: طرح «روایت شیدایی» در قالب سوگواری مجازی با هدف تبیین هویت دینی و انقلابی و گسترش و تعمیق شناخت شهروندان از الگوهای برجسته دینی به اجرا در می آید. او یادآور شد: از دیگر برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۷ که در ایام محرم در نظر گرفته شده مسابقه « داستان نویسی عاشورایی» است.

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به اجرای طرح کمک های مؤمنانه به نیازمندان این منطقه در ایام ماه محرم ، عنوان کرد: این طرح با مشارکت مرکز خدمات اجتماعی، خیران و تشکل های مردمی، پایگاه های بسیج و مساجد صورت می گیرد.

او افزود: این کمک های مردمی شامل اقلام بهداشتی (ماسک، و مایع ضد عفونی کننده) سبد کالا شامل روغن، برنج، رب، حبوبات و...غذای گرم و گوشت نذری توزیع می شود.

شهردار منطقه ۱۷ بیان کرد: یکی از اهداف مهم شهرداری تهران در دوران شیوع کرونا اجرای طرح نذر مومنانه با هدف کمک به نیازمندان بوده است و به همین منظور این طرح با مشارکت مردمی در ایام ماه محرم به اجرا درآمده است.

لطفی به تعدادی از این کمک های مومنانه اشاره کرد و گفت: گروه جهادی شهید حاج محمد ناظری، یاران انقلاب، خیریه الزهرا(س)، گروه جهادی شهید مایلی، گروه جهادی سید الشهداء در این ایام توانسته اند ۵۸۰ بسته معیشتی تهیه و توزیع کنند، همچنین یک هزار بسته معیشتی دیگر با مشارکت خیریه دارالرحمن، خیریه حمزه سید الشهدا، خیریه حضرت فاطمه الزهرا(س) و گروه جهادی شهید ناظری تهیه و بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

۲۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
کد خبر: 12476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =