احداث بزرگترین ایستگاه M.R.F غرب تهران سرعت می گیرد

نشست هم اندیشی با حضور عطایی مدیر کل خدمات شهری شهرداری تهران، علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند، رجب زاده، شهردار منطقه ۲۱، کلهری شهردار منطقه۵، رحمان زاده شهردار منطقه۲۲، معاونین خدمات شهری و محیط زیست سه منطقه و همچنین مجری طرح MRF برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۱، نشست شهرداران سه منطقه غربی تهران (۵، ۲۱ و ۲۲) و مدیران ارشد شهری پایتخت در حوزه خدمات شهری و محیط زیست با هدف سرعت بخشیدن به اجرای عملیات احداث بزرگترین ایستگاه MRF غرب تهران در منطقه۲۲ برگزار شد.

رضا رجب زاده با اشاره به اهمیت روزافزون تفکیک پسماند از مبدا و امحاء اصولی زباله ها در مناطق غربی کلانشهر تهران اظهار داشت:  با توجه به جمعیت بالای شهروندی و منازل مسکونی و بافت تجاری متعدد در مناطق غربی پایتخت، این محدوده نیز مانند سایر نقاط پایتخت نیازمند ایجاد ایستگاه MRF و همچنین زمینه سازی و فرهنگ سازی درخصوص تفکیک زباله ها از مبدا است.

وی در ادامه افزود: باتوجه به اهمیت ویژه این موضوع و رفع مشکلات زیست محیطی در غرب تهران و ارائه خدمتی با ارزش به شهروندان، برای راه اندازی سریع این ایستگاه اهتمام جدی وجود دارد.

گفتنی است، پروژه ایستگاه MRF که پس از مرحله تفکیک پسماند در مبدا، موضوع تفکیک و مدیریت پسماند را قبل از بارگیری به مقصد آرادکوه دنبال خواهد کرد، در محدوده جنوب شرق منطقه ۲۲ راه اندازی خواهد شد و با هدف بهبود شرایط زیست محیطی شهر، ایجاد آلودگی های کم تر و به حداقل رساندن پسماند باقی مانده در مخازن شهری تا مرحله تفکیک نهایی، استفاده علمی از اقتصاد بازیافت و نهایتا کاهش هزینه های مدیریت شهری تعریف شده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و با تکنولوژی روز دنیا اجرا و به زودی در آینده ای نزدیک بهره برداری خواهد شد.

بر پایه این گزارش؛ جلسه یاد شده به دستور مجتبی یزدانی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در راستای بازدید اخیر وی از محل این پروژه ایستگاه MRF غرب تهران برگزار شد و طی آن موضوعاتی همچون اجرای عملیات ساخت و سرعت بخشیدن به روند احداث، همکاری مناطق ۵، ۲۱ و۲۲ در جهت مدیریت پسماند و تفکیک زباله و  انتقال به این ایستگاه، رفع مشکلات و معضلات در اجرای این پروژه، ساختاردهی به سیستم جمع آوری زباله در این سه منطقه و ... مورد بررسی قرار گرفت.

۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 12565

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =