شهرداری تهران یکی از فعالان حاضر در ستاد مقابله با کرونا است

شهر: معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: منابع مالی هرچه لازم‌ بود در اختیار ستاد کرونا قرار گرفت و این نهاد یکی از فعالان ستاد بحران کرونا بود.

به گزارش خبرنگار شهر، عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ظهر امروز- سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۴۰۰- در نشست خبری با موضوع واکسیناسیون کارکنان شهرداری تهران، مداخله در امروز بهداشت و درمان را یکی از بندهای اساسنامه شهرداری عنوان کرد که به گفته او؛ همواره مورد توجه مدیران بوده و از یکسال ونیم گذشته این مداخله بیشتر شده است. 

او به روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: در روزهای نخست، این بیماری ناشناخته بود با این حال شهرداری تهران خود را موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست به خصوص در بهشت زهرا (س) که قرار شد حتی یک مسیر ویژه برای مبتلایان به بیماری‌های عفونی در غسالخانه ایجاد شود که انجام شد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، افزود: در اوایل تلاش شد تا کارکنان شهرداری که در مراوده بیشتر با شهروندان هستند واکسینه شوند برای رسیدن به این هدف با معاونان وزارت بهداشت و درمان مذاکره کردیم که واکسیناسیون  کل خانواده شهرداری و بانک شهر واکسینه شوند حتی ۳۵۰ میلیارد تومان وثیقه تامین کردیم که به وزارت بهداشت داده و بعد از واکسیناسیون وثیقه ها پس گرفته شود.

او ادامه داد: از طرف دیگر قرار شد شرکت سرمایه‌گذاری  شهر با شرکت شهر سالم مذاکره کردند که واکسن «اسپوتنیک» روسی را برای کارکنان شهرداری تهران خریداری کنند و به منظور تامین مالی، مازاد واکسن‌ها فروخته شود. همه این مسیرها طی شد؛ اما در آخرین لحظات سیاست های کلان وزارت بهداشت این مذاکره و قرار را لغو کرد.

امامی با بیان اینکه شهردار وقت در وهله نخست به دنبال واکسینه کردن گروه‌های اولویت‌دار مانند پاکبان‌ها بود؛ اما چون ارتباط دولتی‌مان کم بود در اولویت یک فرار نگرفتند. با این حال و با تلاش های زیاد مدیران و همینطور استفاده وزارت بهداشت از مجموعه‌های شهرداری تهران مانند سوله‌های بحران و هم از ظرفیت‌های سالن‌های ورزشی سبب شد تا پاکبانان و رانندگان اتوبوس و تاکسی هم واکسینه شوند.

او با بیان اینکه منابع مالی هرچه لازم‌ بود در اختیار ستاد کرونا قرار گرفت، یکی از فعالان ستاد بحران کرونا را شهرداری تهران عنوان کرد.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت: خانواده شهرداری بدانند که مدیران این مجموعه به فکر واکسیناسیون آنان بودید. از طرف دیگر شهرداری یک مجموعه دو سطحی است که یکی، سطح عالی و دیگری عملیاتی است در بخش عالی تلاش کردیم تا واکسیناسیون پیش رود و همینطور در بخش دیگر اجازه ندادیم حقوق‌ پرسنل به تاخیر بی‌افتد.

امامی یکی از اهداف اصلی شهرداری را جلب اعتماد مردم دانست و گفت: واکسیناسیون کارکنان شهرداری تهران بخشی از این جلب اعتماد است. به طوری که کارکنان پیمانی مثلا شاغل در میادین میوه و تره بار هم واکسینه شدند و هم تمام امکانات بهداشتی را برایشان فراهم کردیم. برآوردها نشان می‌دهد فقط  ۶۰ میلیارد تومان در چند ماهه نخست شیوع ویروس کرونا در اداره کل پشتیبانی هزینه شد. همچنین گسترش کلینیک شهر سالم در منطقه پنج در حال انجام است.

۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 12567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 3 =