به گزارش خبرنگار شهر، بازدید از پروژه آزادراه شهید شوشتری که به نوعی کمربند شرقی تهران محسوب میشود، نخستین نقطه این برنامه بود.

فاز اول این پروژه به طول ۹.۳ کیلومتر است که از بزرگراه امام رضا (ع) شروع می شود و به بلوار هجرت و انتهای ورزشگاه تختی می رسد. پروژه ای که تاکنون پیشرفتی در حدود ۹۶ درصد دارد و تا زمستان امسال به بهره برداری می رسد.
در مجموع ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرا و تملکات این پروژه است. همچنین در فاز دو این پروژه نیز به طول ۷ کیلومتر از انتهای ورزشگاه تختی به بزرگراه یاسینی متصل خواهد شد.
در این بازدید شهردار منطقه یک و مجریان پروژه توضیحات تکمیلی را در خصوص این پروژه و پل های زیرگذر و دسترسی های آن ارائه کردند.
در ادامه این بازدید و در محدوده پروژه شوشتری، نمایندگان شرکتهای اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی به تشریح فعالیت های شهرداری در این دوره درحوزه حملونقل عمومی و برقی سازی ناوگان و معرفی اتوبوس ها و تاکسی های اضافه شده به ناوگان که چند دستگاه از آن در محل بازدید مستقر شده بودند، پرداختند و معتمدین و محلات منطقه یک در جریان آخرین اقدامات در بحث نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی قرار گرفتند.
باغراه حضرت زهرا (س) دیگر پروژهای بود که مورد بازدید معتمدین و نخبگان شمیران قرار گرفت. پروژهای که تا کنون ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای ان هزینه شده و تا تکمیل آن این عدد به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
در این پروژه مناطق ۱۷ و ۱۸ از طریق پل ۱۳۰۰ متری سعیدی با ارتفاع مثبت ۷ به یکدیگر وصل می شوند. نکته دیگر درمورد پروژه باغراه حضرت زهرا (س) این است که با وجود توافق با راه آهن در دوره قبل، اما در این دوره بعد از استارت پروژه، راه آهن از معارضین پروژه شد و با تعاملات انجام شده این معارضین رفع شد. نوار دوچرخه، نوار درختکاری از مشخصات پروژه است و رضایتمندی مردم دو منطقه را در پی داشته است.

در ادامه نیز جزئیات بیشتری از این پروژه توسط یکی از مدیران و مجریان پروژه به نخبگان و معتمدین محلات منطقه یک توضیح داده شد.
بازدید از پروژه احداث شاخه غربی یادگار امام(ره) و میدان فتح واپسین بخش بازدید نخبگان و معتمدین محلات منطقه یک بود.
طبق توضیحات یکی از مدیران پروژه، در انتهای بزرگراه یادگار امام (ره) که با معبر محلی به هرمزان دسترسی پیدا می کرد، قرار است بزرگراه از بنبست خارج شود و با سه پروژه به بزرگراه تهران- ساوه و در نهایت به فرودگاه امام (ره) برسد.

در واقع این سه پروژه به صورتی است که شاخه غربی یادگار از انتهای وضع موجود به سمت بزرگراه فتح، در ادامه یک مسیر شمالی جنوبی تحت عنوان بلوار بهار تعریف شد و در ادامه نیز این پروژه از بزرگراه بروجردی از محدوده بازار آهن به تهران - ساوه میرسد. در هر سه پروژه درصد پیشرفت ها بالای ۶۰ درصد است و برآورد هزینه های آنها با احتساب تملکات بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان است.
حجت الاسلام حسن مرادی، مدیر یک NGO جهادی در محله ازگل و مدیر شعبه ۲ حوزه علمیه امام خمینی (ره)، در حاشیه این بازدیدها به خبرنگار شهر گفت: انجام این بازدیدها و اطلاع رسانی ملموس اقدامات کار خوبی است که فعالان فرهنگی و اجتماعی و معتمدین محلات با خدماتی که در طی این چند سال در شهر تهران انجام شده با ذکر جزئیات آن آشنا می شوند.

وی با بیان اینکه چقدر خوب است که همه کارها و تبلیغات ما به شکل میدانی باشد، افزود: در این نوع تبلیغات در عمل نشان میدهیم که چه کاری انجام شده نه صرف وعده و حرف. خوب است که در همه حوزهها و بخش ها در عمل و روی زمین نشان دهیم که چه کاری انجام شده است.
حجتالاسلام مرادی در ادامه درباره اهمیت و مقیاس پروژه های در حال اجرا در سطح شهر توسط مدیریت شهری گفت: با توجه به امکانات موجود و فضای تحریم که فشارهایی را وارد می کند، بنظرم کارهای بزرگی در سطح شهر در حال انجام است و شاید توقع این حجم از کار با این شرایط سخت نمی رفت اما همت ایرانی در قالب توقعات نبوده و اگر مدیری توانمند باشد و اراده داشته باشد با همه محدودیت ها و مشکلات توانسته کارهای بزرگی انجام دهد که ما امروز این اقدامات را در شهر تهران می بینیم.

همچنین منصور برزگر پیشکسوت کشتی کشورمان نیز در این حاشیه این بازدیدها بیان کرد: پروژه های در حال انجام به کاهش ترافیک و ارتقای وضعیت تفریحی و ورزشی کمک خواهد کرد اما باید در کنار آن شهرک های جدید را به بیرون از شهر منتقل کنند چرا که تهران دیگر گنجایش اضافه شدن و گسترش ندارد و باید به جز ساختمان سازی و برج سازی فضاهای دیگر برای شهروندان در نظر گرفته شود.
انتهای پیام/
نظر شما