برگزاری دومین رویداد بزرگ فرهنگی هنری در حوزه زنان

مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران گفت: دومین رویداد بزرگ فرهنگی هنری «تهران شهری برای زنان» بهمن ماه سال جاری برگزار میشود و در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ آثار برگزیده به نمایش عموم گذاشته خواهد شد.

زهرا بهروز آذر مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر درباره برگزاری این رویداد هنری گفت: با توجه به استقبالی که از اولین دوره رویداد هنری «تهران شهری برای زنان» که در سال ۹۹ انجام شد، تصمیم گرفتیم که برای دومین بار این رویداد فرهنگی و هنری  را با مخاطب هدف گسترده تر انجام دهیم.

او افزود: نگاه و رویکرد ما مانند دوره گذشته موضوعات و چالش های مربوط به زنان با محوریت امنیت، مادر، کودکان و خانواده است و سعی خواهیم کرد این موضوعات را با مشارکت مردم و با زبان و نگاه هنر بازگو کنیم اینکه اگر تهران شهری برای زنان است باید چه بافت و محیطی داشته باشد.

 مدیرکل امور بانوان تشریح کرد: هر شهروندی که علاقمند باشد میتواند در این رویداد هنری شرکت کند، هیچ محدودیت سنی و جنسی برای حضور فرد وجود ندارد. در دوره گذشته فراخوان ما محدود بود و بعضا تعدادی از هنرمندان را  خودمان دعوت کردیم اما در این دوره فراخوان عمومی انجام شده است.

بهروزآذر در ادامه گفت: این رویداد در هفت حوزه نقاشی، طراحی، تصویر سازی، حجم، کارکاتور، عکس و گرافیک انجام میشود و علاقمندان میتوانند تا مهر ماه امسال نمونه آثار خود را برای ما ارسال کنند، در آذر ماه سال جاری اسامی نهایی برای این رویداد انتخاب و داوری میشوند و نهایتا در اردیبهشت ماه سال  ۱۴۰۱  آثار برگزیده به نمایش گذاشته خواهند شد.

بهروز آذر درباره آثار حجمی برگزیده در نمایشگاه « ۱۷ هزار زن شهید و جانباز» گفت: متولی ایجاد سازه های هنری، سازمان زیباسازی شهرداری تهران است، اما اداره کل امور بانوان از سازمان زیبا سازی دعوت کرد و از آنها خواست از این آثار در سطح شهر استفاده کنند.

۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 12587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =