آغاز عملیات اصلاح هندسی تقاطع خیابان های میثاق و شهید حقی

طرح اصلاح هندسی تقاطع خیابان های میثاق و شهید حقی با هدف کاهش تصادفات و ایجاد تردد روان تر در خیابان مرادی، وارد فاز اجرایی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه این طرح را از درخواست های مکرر شورایاران و راهور منطقه اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه دسترسی خودروهای عبوری از خیابان میثاق شمالی پس از عبور از روی پل شهید بنامعلی محمدزاده به شهرک بستان از طریق خیابان شهید مرادی صورت می گیرد و خودرو ها به دلیل عرض کم این خیابان در هنگام عبور و در حین دور زدن برای تغییر جهت به سمت جنوب مجبور به انسداد عرض خیابان می شوند، به منظور حل این مشکل طی طراحی انجام شده، خیابان میثاق روبروی مرادی با رفیوژ و اجرای جدول مسدود و یک دوربرگردان در فضای روبروی خیابان شهید حقی برای دسترسی احداث می شود. ضمن اینکه دسترسی به خیابان بنفشه، لاله و شهرک بستان از مسیر خیابان گلستان در ادامه خیابان میثاق پیش بینی شده است.  
به گفته او به منظور جلوگیری از تداخل ترافیکی و کاهش تصادفات یک میدان مثلثی شکل نیز در امتداد خیابان های میثاق، گلستان و لاله  ایجاد خواهد شد.
توکلی با اشاره به اجرای این پروژه ترافیکی در قالب احداث جدول در تقاطع خیابان حقی و میثاق شمالی ادامه داد: طی این طرح ضمن اصلاح سه جزیره میانی، سه جزیره جدید نیز ایجاد و پس از اتمام کار نیز تابلوهای هدایت مسیر نصب خواهد شد.  
شهردار منطقه همچنین با اشاره به بخشی از پروژه های توسعه محله ای ترافیکی این منطقه در راستای نگهداشت شهر اظهار کرد: افزایش امنیت تردد در بزرگراه های آزادگان و شهید هاشمی با مرمت گاردریل و خط کشی بزرگراه شهید تندگویان، ایمن سازی حاشیه مسیر ورودی مجموعه شهربانوی بوستان ولایت از طریق نصب گاردریل، تجهیز بلوار علامه عسگری به تابلوی «حداکثر ۶۰ کیلومتر»، نصب سرعتکاه در زیر گذرپل علامه عسگری و خیابان شهید رجایی و آغاز عملیات سر پوشیده کردن پایانه مترو شاهد از دیگر اقدامات ترافیکی شهرداری این منطقه در راستای نگهداشت شهر محسوب می شود.
 

۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
کد خبر: 12644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 1 =