انتشار یک کتاب درباره پمپ های حرارتی شهری

مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران کتاب «پمپ های حرارتی برای سرمایش و گرمایش پایدار» به ترجمه حسین یوسفی، هیات علمی دانشگاه تهران و محمدحسن قدوسی نژاد، دانشجوی دکتری سیستم های انرژی دانشگاه تهران را منتشر کرد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران؛ در خلاصه ای از این کتاب آمده است: بهره گیری از انرژی پایدار به منظور حفظ محیط زیست و کاهش اثرات تغییر اقلیم، یک ضرورت انکار ناپذیر است. یکی از راه های دستیابی به انرژی پایدار، بهبود بهره وری در مصرف انرژی می باشد. پمپ حرارتی به عنوان یک فناوری با بهره وری انرژی بالا، گرمایش و سرمایش را به شیوه های بهینه فراهم می کند.

انرژی موجود در محیط بیرون، یکی از انواع انرژی های تجدیدپذیر و پایدار به شمار می رود که به کمک پمپ های حرارتی برای سرمایش و گرمایش ساختمان های مسکونی و تجاری و کاربردهای صنعتی بسیار محبوب شده است.

پمپ حرارتی سامانه ای گرمایش/ سرمایش محور است که گرما را به بیرون ساختمان یا از بیرون ساختمان منتقل می کند و به عنوان یک جایگزین با بازده انرژی بالا و کارآمد، از محیط بیرون به عنوان یک منبع گرمازا (در زمستان) یا یک منبع گرما زدا ( در تابستان) بهره می گیرد. 

اولین پمپ حرارتی زمین گرمایی در مدیریت شهری تهران برای سرمایش و گرمایش با حمایت شهرداری تهران در ساختمان پارک مهرگان در منطقه ۱ توسط اساتید دانشگاه تهران نصب شده است.

۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
کد خبر: 12651

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 13 =