بانک ها حامی تولید و توسعه ظرفیت های اقتصادی باشند

شهر: نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز روز بانکداری اسلامی است. بانک ها باید از حالت بنگاه های اقتصادی و رقیب سرمایه گذران خارج شوند و حامی‌تولید و توسعه ظرفیت های دقیق اقتصادی باشند.

به گزارش خبرنگار شهر، پرویز سروری، نائب رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سه شنبه- ۹ شهریور ۱۴۰۰- در هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز روز بانک بانکداری بدون ربا و سالروز مصوب مجلس شورای اسلامی است

او ادامه داد: طبیعی است که انتظاری که از بانک‌ها وجود دارد این است که بانک ها حامی تولید و اقتصاد ملی باشند. از بانکداری اسلامی بیشتر ظاهر زیبا به جای باطن زیبا دیده شد. امیدواریم دولت مردمی و وزیر جوان اقتصاد محور اصلی فعالیت خود را بر اصلاح رویه بانک ها قرار دهند. بانک ها باید از حالت بنگاه های اقتصادی و رقیب سرمایه گذران خارج شوند.

او افزود: بانک ها باید حامی‌تولید و ظرفیت های دقیق اقتصادی باشند. اگر یک اقتصاد درون زا و برون ریز را احتیاج داریم، بانک ها نقش اصلی را در آن ایفا می کنند.

سروری با بیان اینکه امروز ۱۲ شهریور،  روز مبازه با استعمار روز اشغال ایران است ذکر کرد: امروز روز شهادت رئیس علی دلواری است. در همین ماه اشغال ایران و فرار رضا خان صورت گرفت.

او افزود: آقای دلواری بدون سرمابه حمایتی در مقابل امپراطوری انگلیس می ایستد و عملا این امپراطوری را به ضعف می کشاند و فردی مانند رضا خان که یک ارتش مجهز غرب ساخته دارد با اولین تحرک دشمن فرار را بر قرار ترجیح می دهد و ملت ایران بی حامی و بی دفاع می ماند. این ها تجربه هایی است که ما باید عبرت بگیریم که خودمان عبرت آیندگان نشویم.

۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 12675

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 15 =