دومین نیروگاه خورشیدی منطقه ۱۹ احداث می شود

شهردار منطقه ۱۹ از احداث دومین نیروگاه خورشیدی این منطقه با ظرفیت ۱۰ کیلو وات در محوطه ساختمان خدمات شهری و محیط زیست خبر داد.  

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی احداث نیروگاه خورشیدی در ساختمان های شهرداری این منطقه را از اهم اولویت های اجرایی در برنامه های توسعه محور با هدف اصلاح الگوی مصرف و مصرف بهینه انرژی اعلام کرد و گفت: به همین منظور دومین نیروگاه خورشیدی منطقه در راستای عمل به برنامه پنج ساله سوم و تحقق ماده های ۵۵ و ۵۶ درخصوص توسعه انرژی های نو با سازه پشت بامی راه اندازی و موجب کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق ساختمان خواهد شد.  

او با بیان اینکه قرارداد احداث این نیروگاه تا هفته آتی ابلاغ و عملیات اجرایی آن در پشت بام ساختمان خدمات شهری و محیط زیست منطقه آغاز می شود، افزود: در همین راستا طی بررسی های صورت گرفته جانمایی لازم برای احداث نیروگاه صورت گرفته و محلی با موقعیت نورگیری بیشتر و سایه اندازی کمتر انتخاب شده است.

ضمن اینکه قرارگرفتن محل این نیروگاه در مجاورت تابلو برق سه فاز به لحاظ فنی مانع از سیم‌کشی طولانی و افزایش بازدهی نیروگاه می شود.  

این مسئول ظرفیت سالانه تولید برق در این نیروگاه را نزدیک به ۱۸مگاوات ساعت برق اعلام و خاطرنشان کرد: کاهش مصرف سوخت های فسیلی، کمک به کاهش انتشار آلودگی های زیست محیطی و گازهای گلخانه ای از دیگر مزایای بهره برداری از نیروگاه های خورشیدی به عنوان منابع تولیدکننده انرژی های پاک و تجدیدپذیر هستند.
به گفته این مسئول بهره برداری از پنل‌های خورشیدی در بوستان بزرگ ولایت و راه اندازی آبگرمکن های خورشیدی در بوستان‌های محدوده از دیگر اقدامات این منطقه برای استفاده بهینه از انرژی‌های نو و تجدید پذیر است.
 

۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 12727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 11 =