فراخوان هفتمین سوگواره هنری «بر مدار حسین(ع)» منتشر شد

با هدف شناسایی استعدادهای نوجوانان در حوزه‌های فرهنگی و هنری، هفتمین سوگواره هنری نوجوانان عاشورایی با عنوان «بر مدار حسین(ع)» در فضای مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، مرضیه خسروی بروجنی دبیر اجرایی هفتمین سوگواره عاشورایی «بر مدار حسین(ع)» و رییس فرهنگ‌سرای اخلاق گفت: انس بیشتر نوجوانان با اباعبدالله الحسین(ع) و شناسایی استعدادهای نوجوانان درباره فعالیت های فرهنگی هنری از اهداف این سوگواره است.

او افزود: هفتمین سوگواره نوجوانان عاشورایی در سه رشته تعزیه‌خوانی، نقالی و داستان کوتاه ویژه رده سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله در فضای مجازی از سوی فرهنگسرای اخلاق برگزار می‌شود.

او در تشریح بخش‌های مختلف سوگواره گفت: در بخش تعزیه‌خوانی، با حضور پیشکسوتان کانون کهربای تعزیه، ۱۰ ویدئوکلیپ آموزش مجالس تعزیه شهادت حر بن یزید ریاحی، شهادت حضرت علی اکبر(ع)، شهادت حضرت عباس(ع) در دو بخش شهادت خوانی و مخالف خوانی و همچنین شهادت امام حسین(ع) و راهنمای شرکت در سوگواره تدوین شده است که به همراه پنج ویدئوی آموزش نقالی و نمونه اجرای نقالی شهادت سرور و سالار شهیدان و همچنین پنج ویدئوکلیپ آموزش نکات محوری داستان کوتاه با موضوع «عاشورا و محرم» در صفحه اینستاگرام سوگواره به نشانی barmadarehosein بارگذاری می‌شود.

رییس فرهنگ‌سرای اخلاق در تبیین نحوه شرکت نوجوانان در سوگواره ادامه داد: نوجوانان رده سنی ۱۲ تا ۱۸ ساله می‌توانند از اجرای نقالی و همچنین تعزیه‌خوانی (دو نفره) هر یک از نقش‌های تعزیه‌خوانی، ویدئویی با کیفیت مناسب در فرمت mp4 و حداکثر با حجم ۳۰ مگابایت تهیه و از طریق شماره واتساپ ۰۹۲۱۶۵۴۵۷۸۴ به دبیرخانه سوگواره ارسال کنند.

او درباره بخش داستان عاشورایی گفت: مهم‌ترین قدم در نوشتن داستان عاشورایی، پیدا کردن ایده اولیه و اشراف پیدا کردن به سوژه داستان است که با مطالعه کتاب‌های معتبر و تحقیق محققان حاصل می‌شود. البته زاویه دید مناسب می‌تواند توصیفی از مکان و فضا و گفتار و اعمال شخصیت‌ها را روایت کند و نوجوانان می‌توانند از نکات محوری داستان‌نویسی عاشورایی که در صفحه مجازی سوگواره بر مدار حسین(ع) با همکاری کانون زنگ داستان تهیه و بارگذاری می‌شود، بهره‌مند شوند.

خسروی بروجنی مهلت شرکت نوجوانان در بخش‌های مختلف سوگواره را تا اربعین حسینی اعلام کرد و افزود: پس از پایان مهلت ارسال آثار، بر اساس نظر هیئت‌داوران به نفرات اول تا سوم هر نقش تعزیه‌خوانی و همچنین نفرات اول تا سوم نقالی و داستان‌نویسی، به ترتیب ۱۰، ۷ و ۵ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر اهدا می‌شود.

۱۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
کد خبر: 12789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =