۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 12803

سرانه فضای سبز به ۲۰ مترمربع رسید

توسعه و احداث ۱۴ بوستان جدید
سرانه فضای سبز به ۲۰ مترمربع رسید

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۰ با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص نگهداشت شهر گفت: در راستای توسعه فضاهای سبز شهری ۱۴ بوستان در دو سال گذشته به بهره برداری رسیده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ رضا معلم گفت: با احداث و توسعه ۱۴ بوستان در سال های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹، تعداد بوستان های این منطقه به ۱۸۴ مورد رسیده و سرانه فضای سبز از ۱۷.۱ به ۱۹.۹۳ مترمربع ارتقاء یافته است.

او با اشاره به انجام خدمات مطلوب رفاهی و حفظ آرامش و امنیت در شب برای شهروندان در فضاهای عمومی و بوستان افزود: ۶۸۰ پایه چراغ به منظور تامین روشنائی بوستان ها نصب و تجهیز شده است.

معلم ادامه داد: با توجه به اهمیت کاهش مصرف آب در حوزه فضای سبز، در راستای توسعه آب رسانی جنگل کاری ها و فضاهای سبز شهری مخازن زیرزمینی احداث شده است.

او اظهار داشت: به منظور ارتقاء زیبائی بصری شهر و ایجاد روحیه نشاط در شهروندان، ضمن اجرای نقاشی دیواری، رنگ آمیزی المانهای شهری، پل های سواره رو و عابر پیاده و پایه های پرچم، در مراسم های ملی مذهبی و مناسبت های خاص پرچم ها به اهتزاز درآمده و آذین بندی معابر و میادین انجام شده است.

او با اشاره به تاثیر روشنائی المانهای شهری در شب ها بر ارتقاء امنیت شهروندان و زیباسازی شهر افزود: با نصب احجام نوری در میادین اصلی، در تمامی ایام سال علاوه بر ایجاد روشنائی، آذین بندی میادین زینت بخش شهر است و به منظور ارتقاء ایمنی شهروندان تمامی پل های عابر پیاده و زیر پل های سواره رو روشنائی نصب شده است.

معاون خدمات شهری با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش مصرف انرژی گفت: با توجه به اهمیت توسعه انرژی های نو در این منطقه یک نیروگاه انرژی خورشیدی ۱۰ کیلو وات در ساختمان اصلی منطقه و یک نیروگاه ۳۰ کیلو واتی در ساختمان شماره ۲ به بهره برداری رسیده است.

او با تاکید بر اینکه موضوع نگهداشت شهر به صورت مستمر از سوی این حوزه انجام می شود، طرح های توسعه فضای سبز، اجرای طرح کوچه دوستی و بهره برداری از ۳ میدان جدید میوه و تره بار را از دیگر اقدامات در حال اجرا برای خدمات رسانی به شهروندان عنوان کرد.

۱۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۳
کد خبر: 12803

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =