آغاز به کار بزرگترین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار اجتماعی در منطقه ۱۹

بزرگترین مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار اجتماعی شهر تهران (توتیا) با ظرفیت آموزش بیش از ۱۲۰ شهروند در منطقه ۱۹ آغاز به کار کرد.  

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه با اشاره به راه اندازی این مرکز با همکاری تسهیلگران توسعه کسب و کار گفت: فعالیت این مرکز در قالب طرح آموزش و ارتقای توانمندی ها، تسهیلگری، توسعه کارآفرینی و توانمندسازی کسب و کارهای اجتماعی فراهم شده و با ایجاد امکان استقرار دفتر مشاوره، دفتر تسهیلگری، دفتر تسهیلات ویژه کارآفرینان، سالن گفت وگو، بازارچه خوداشتغالی و کارگاه هایی که بصورت آموزشی و آزمایشی در مرکز فعالیت می کنند، کار خود را آغاز کرده است.

او اظهار کرد: این مرکز با مساحت هزار متر مربع در خیابان مهران نبش کوچه نیکوبین واقع شده و با تجهیز  به ۱۲ اتاق شامل واحدهای مشاوره حقوقی، کارآفرینی، بیمه، مددکاری اجتماعی، ۶ کارگاه، یک کلاس مجهز و همچنین سالنی به مساحت حدودی ۱۵۰ مترمربع مکان مناسبی برای تولید محتوای استارتاپ های جامعه محلی، راه اندازی کافه کسب و کار به عنوان پاتوقی برای بیان ایده ها، برپایی بازارچه های خوداشتغالی و برگزاری دوره های آموزشی و... محسوب می شود.

به گفته توکلی استفاده از مشاوره های فردی و شغلی در این مرکز کاملا رایگان است و در حال حاضر ۴ کارگاه از ۶ کارگاه موجود در زمینه های تولید بسته های مراسم ترحیم و شادی، تولید صنایع دستی چوبی و چرمی و گلخانه خانگی و تولید جلبک با حضور تولیدکنندگان فعال شده است.  

شهردار منطقه با اشاره به اینکه مرکز تسهیل و توسعه کسب و کار اجتماعی بخشی از مدل سازمان خدمات اجتماعی معاونت کارآفرینی در حوزه توسعه کسب و کار است، افزود: براساس بانک اطلاعاتی موجود در حوزه مشاغل خانگی درصدد ارائه خدمات به شهروندان هستیم و درهمین راستا علاوه بر شهروندان ساکن در این منطقه ساکنین سایر مناطق جنوبی همجوار نیز می توانند از خدمات این مرکز بهره مند شوند.
 

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 12830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =