ناوگان اتوبوسرانی پایتخت با کمبود نیروی انسانی روبه‌روست

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برای اتوبوس‌های جدیدی که وارد ناوگان اتوبوسرانی می‌شوند، نیاز به جذب راننده داریم.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی؛ مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره جزییات ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقلی تهران گفت: اورهال اتوبوس‌های بخش خصوصی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه دولت و همچنین بازسازی اتوبوس‌های شرکت واحد را در دستور کار قرار داریم که از ردیف بودجه‌های شهرداری تهران و ظرفیت تبصره ۱۸ بودجه دولت برای آن‌ها استفاده می‌کنیم.

محمود ترفع  ادامه داد: برای بازسازی اتوبوس‌های شرکت واحد از تعمیرگاه‌های خود شرکت استفاده کردیم و مناقصه نیز برگزار کرده‌ایم و امیدواریم شرکتی برای بازسازی این اتوبوس‌ها برنده شود و قولی که در بازسازی اتوبوس‌ها داده‌ایم، سعی می‌کنیم تحقق پیدا کند.

ترفع افزود: برای خرید اتوبوس نیز قول خرید ۲۰۰ دستگاه شامل خودروهای ون سامانه جانبازان و معلولین و اتوبوس تک‌کابین را تا پایان مهرماه داده‌ایم که تحقق پیدا خواهد کرد. 

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نو و اورهال شده به سیستم، شرکت واحد از راننده کافی برخوردار است یا خیر؟ گفت: در اسفندماه سال گذشته، ۸۵۰ نفر از نیروهای این  شرکت بازنشسته شدند و همچنین ۷۵۰ نفر نیز در اسفندماه سال ۹۸ بازنشسته شده بودند و در سال جاری نیز پیش‌بینی می‌کنیم حداقل ۷۰۰ نفر از نیروهایمان بازنشسته شوند و در نتیجه با کمبود نیروی انسانی روبه‌رو هستیم. 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: در حال رایزنی برای اخذ مجوزهای لازم جهت جذب نیرو از طریق زیرمجموعه‌های مدیریت شهری مانند هادیان شهر هستیم و از طرفی، مکاتبه‌ای با مجموعه‌های شهرداری تهران داشتیم تا اگر کسی گواهینامه رانندگی پایه یک دارد، از این ظرفیت نیز برای جبران کمبود نیروی انسانی در شرکت واحد استفاده کنیم. 

او در پاسخ به این پرسش که آیا تا پایان سال به غیر از این تعداد اتوبوس، اتوبوس جدیدی به ناوگان حمل و نقلی تهران اضافه خواهد شد، گفت: این تعداد، وعده ما برای بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی بود و تا پایان سال حداقل یک قرارداد دیگر برای خرید اتوبوس خواهیم داشت که حدود ۲۰۰ اتوبوس را شامل می‌شود. 

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در واکنش به اینکه براساس اعلام سامانه ۱۸۸۸، بیشترین شکایت مردم تهران در مردادماه مربوط به دیر رسیدن اتوبوس‌های بخش خصوصی بوده است، گفت: عمده دلیل این تاخیرها به خاطر توقف فعالیت ۸۰۰ دستگاه اتوبوس است که مخازن گاز آن‌ها منقضی شده و اجازه فعالیت ندارند که از طریق رایزنی که با وزارت صمت، موسسه ملی استاندارد، کارخانه‌های تولیدکننده مخازن گاز و شرکت‌های خودروساز داشتیم، به جمع‌بندی خوبی رسیده‌ایم. 

او ادامه داد: منابع مالی مورد نیاز به این منظور نیز در اختیار ما قرار گرفته و طی دیروز و امروز یک دستگاه اتوبوس و مخزن گاز به صورت پایلوت تحویل کارخانه داده‌ایم تا نصب آزمایشی انجام و تاییدیه‌های آن اخذ شود و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز با سرعت به چرخه برگردند.

ترفع گفت: حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به تدریج و تا پایان مهر به چرخه باز می‌گردند و با ورود این تعداد اتوبوس، تاخیرهایی که اکنون در ایستگاه‌ها وجود دارد، به حداقل میزان ممکن کاهش می‌یابد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره واکسیناسیون پرسنل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: واکسیناسیون دز اول پرسنل به طور کامل انجام شده و علاوه بر همکاران اتوبوسرانی، بخشی از رانندگان تاکسی و پرسنل شهرداری‌های مناطق شهرداری نیز در سایت واکسیناسیون شرکت واحد، واکسینه شده اند و در مرحله بعد، خانواده پرسنل شرکت واحد واکسینه خواهند شد.

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 12888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =