اصلاح هندسی تقاطع شیخ بهایی- ایرانشناسی و ۶۴ اسدآبادی

شهر: طرح اصلاح هندسی تقاطع خیابان های شیخ بهایی، ایران شناسی و شصت و چهارم اسدآبادی در منطقه ۶ به منظور ایمن سازی این تقاطع آغاز شده است.

 عباسعلی فراهی زاده، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶ در گفتگو با خبرنگار شهر گفت: به منظور ساماندهی و ایمن سازی جریان ترافیک در تقاطع خیابان های شیخ بهایی، ایران شناسی و شصت و چهارم اسدآبادی طرح اصلاح هندسی این تقاطع را پس از اخذ مصوبه کمیته شبکه معابر سازمان حمل و نقل و ترافیک اجرایی کردیم چرا که بر اساس گزارشات پلیس راهور فاتب، تقاطع مذکور از نقاط پرخطر و حادثه خیز منطقه است.

او افزود: در طرحی که در حال اجرا است علاوه بر تسهیل در دسترسی به خیابان های شیخ بهایی، اسدآبادی و ایرانشناسی نسبت به ایجاد دوربرگردان برای سهولت دسترسی به جایگاه سوخت CNG در بزرگراه شهید حکیم نیز اقدام کردیم. همچنین حادثه خیز بودن این موقعیت را نیز حذف کردیم.

فراهی زاده با اشاره به این نکته که وقتی مصوبه ای از کمیته شبکه معابر سازمان حمل و نقل و ترافیک دریافت می شود در ابتدا اجرای طرح موقت انجام می شود تا اثر بخشی و بازخورد ترافیکی از طرح گرفته شود؛ اگر طرح با بازخورد مثبتی همراه بود و با مطالعات همخوانی داشت اقدام به تثبیت موقعیت خواهد شد، ادامه داد: بر اساس گزارشات پلیس راهور فاتب با اجرای موقت طرح ، تصادفات جرحی و خسارتی در این محدوده بیش از ۸۰ درصد کاهش و رضایتمندی بالایی را برای ساکنین منطقه داشته به طوری که بررسی پیامهای سامانه های ۱۸۸۸ و ۱۳۷ از این رضایتمندی حکایت دارد. در یک بازه زمانی یکسان و ثابت، قبل از طرح، ۱۲ تصادف جرحی و ۱۸ تصادف خسارتی در محدوده داشتیم و بعد از اجرای طرح تصادفات جرحی به ۲ و تصادف خسارتی به ۳ مورد کاهش پیدا کرده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۶، اعتبار برآوردی طرح را بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و افزود: پس از اینکه بازخورد اثربخشی طرح موقت مشخص شد کار اجرایی طرح اصلی از دو هفته پیش آغاز شده و در مجموع یک ماه به طول خواهد انجامید. در بحث فضای سبز این محدوده نیز عملیات لوله گذاری، بابلر (آبفشان) های فضای سبز و تشتک هایی که گل و گیاه و درختچه ها روی آن تعبیه می شود، عملیاتی شده و به صورت همزمان در حال اجرا است.

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲
کد خبر: 12891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =