۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 12914

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران خبر داد

اجرایی شدن طرح پلاک ایمن تا ماه آینده

شروع اجرای آزمایشی طرح پلاک ایمن توسط نیروهای آتش نشانی
 اجرایی شدن طرح پلاک ایمن تا ماه آینده

شهر: سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: طرح پلاک ایمن یک سایت است که نیازی به حضور فیزیکی شهروندان ندارد. قرار است ابتدا نیروهای آتش نشانی به صورت آزمایشی در این سایت ثبت نام کنند و با توجه به پرسش ها و نکات مطرح شده اقدام به ایمن سازی ساختمان های خود کنند. سپس این طرح وارد فاز عملیاتی برای شهروندان خواهد شد.

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در گفت و گو با خبرنگار شهر در خصوص اجرای طرح ۹۹۹ در شهر گفت: طرح ۹۹۹ تا حدودی در تهران اجرا شد، قرار بود در این طرح ساکنین ۹۹۹ برج تهران اعم از مسکونی، تجاری و اداری در زمینه ایمنی و نحوه مقابله با خطرات آموزش ببینند، چون حوادث در برج ها تبعات بسیار خطرناکی در پی دارد.

او ادامه داد: این ‌طرح در بیش از ۱۰۰ برج اجرا شد اما پس از شیوع ویروس کرونا با سرعت کند تری پیش رفت، چون اجرای آن مستلزم حضور فیزیکی شهروندان در ورودی هر برج بود. امیدواریم با بهبود شرایط این طرح با سرعت بالاتری پیگیری شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران از اجرای طرح جدید پلاک ایمن در راستای ارتقا سطح ایمنی در شهر خبرداد و گفت: طرح پلاک ایمن یک سایت است که نیازی به حضور فیزیکی شهروندان ندارد. قرار است ابتدا نیروهای آتش نشانی به صورت آزمایشی در این سایت ثبت نام کنند و با توجه به پرسش ها و نکات مطرح شده اقدام به ایمن سازی ساختمان های خود کنند. سپس این طرح وارد فاز عملیاتی برای شهروندان خواهد شد.

او افزود: این طرح به نوعی آگاهی و پرسش از شهروندان درخصوص ایمنی محل سکونت آن ها است. در واقع چک لیستی از خطرات و نکات ایمنی در محیط در سایت قرار دارد و شهروندان با توجه به شرایط و شکل رعایت ایمنی در محل سکونتشان سوالات را پاسخ خواهند داد.

ملکی اضافه کرد: پس از دریافت پاسخ ها در سایت، کارشناسان سازمان آتش نشانی این پاسخ ها را بررسی می کنند و نکات ایمنی را متناسب با منزل شهروندان به آن ها ارائه می دهند.  به عنوان مثال به یک شهروند گفته می شود بهتر است ایمنی  لوله های گاز منزل خود را چک کنید یا بخاری خانه را از وسایل منزل فاصله دهید و...

او تاکید کرد: دستورالعمل های ایمنی هر خانه قطعا با واحد مسکونی طبقه بالا و یا ساختمان مجاور کاملا متفاوت است. اگر فردی منزل خود را تغییر دهد و دوباره به سایت مراجعه کند، نکات جدیدی مطابق با محل سوکنت فعلی خود دریافت خواهد کرد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به مزیت دیگر طرح پلاک ایمن گفت: اگر شهروندی تمایل به بازدید یک کارشناس آتش نشانی از منزل خود را داشته باشد، هماهنگی ها انجام خواهد شد و به متقاضی اعلام می شود که کارشناس چه روزی در منزل او حضور پیدا خواهد کرد. حضور کارشناس در محل به صورت رایگان و در شرایط فعلی منوط به بهبود شرایط کرونایی است.

او با بیان اینکه طرح پلاک ایمن آتش نشانی تهران در ماه آینده به مرحله اجرایی خواهد رسید، ذکر کرد: قطعا اجرای درست این طرح در کاهش حوادث موثر خواهد بود.                                                   

خبرنگار: النازکارخانه

۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
کد خبر: 12914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =