۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 1298
جمع آوری هوشمند زباله، کیفیت زندگی را بالا می برد

شهر: در حالی که هیچ آمار تفکیکی از پسماند خشک و ارزشمند در مناطق شهر تهران وجود ندارد، اجرای طرح کاپ گامی به سمت هوشمندسازی تهران و تدوین آمار است.

محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران در آیین رونمایی از سامانه صورت وضعیت الکترونیکی، اپلیکیشن‌های جمع‌آوری و تفکیک پسماند و آغاز اجرای طرح کاپ که صبح دوشنبه-۲۶ خرداد-با حضور معاون وزیر کشور، شهردار تهران و رییس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، درباره این طرح گفت: اجرای پروژه های شهر هوشمند تاثیرات مهمی در زندگی شهروندان دارد و پیش بینی می شود جمع آوری هوشمند زباله در شهرها تاثیر مهمی در کیفیت زندگی مردم داشته باشد.
او افزود: مشارکت شهروندی، سلامت و افزایش کیفیت زندگی سه موضوعی است که در مقوله شهر هوشمند در نظر گرفته شده که کاهش پسماند هر سه این محورها را به موفقیت می رساند، در این راستا با اجرای هوشمندسازی زباله‌ها تا ۱۰ درصد کاهش پیدا می‌کند. تفکیک پسمانداز مبدا و کاهش دفن آن در همه اسناد بالادستی مورد اشاره قرار گرفته است. مدیریت هوشمند با زیر مجموعه پسماند ارزشمند اولین فاز اجرای طرح کاهش پسماند است.
فرجود بیان کرد: در شرایط فعلی آماری از پسماند ارزشمند و غیر ارزشمند و پسماند خشک در مناطق در دست نداریم اما با اجرای طرح های هوشمندسازی جمع آوری پسماند این موضوع ساماندهی می‌شود که تبادل داده ها میان بخش خصوصی و بخش دولتی برای اجرای طرح های هوشمند سازی موضوع مهمی بوده است.
فرجود گفت: اجرای طرح صورت وضعیت الکترونیک به ما کمک می کند تا به صورت سیستمی از فعالیت های اجرا شده در حوزه پسماند و مدیریت خدمات شهری اطلاعات لازم را استخراج کنیم.

خبرنگار: ریحانه جاویدی

۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 1298

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 11 =