امید به آینده در گرو اعتقاد به فلسفه شهادت است

شهر: رییس شورای شهر تهران گفت: امروز انقلاب به برکت خون و نام شهدا زنده است و تا وقتی که به فلسفه شهادت عمیقا معتقد باشیم، می توانیم امید به آینده و پیشرفت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سه شنبه- ۳۰ شهریور ۱۴۰۰- در سیزدهمین جلسه‌ شورا گفت: در آستانه فرا رسیدن هفته دفاع مقدس هسیتم و در هفته ای که گذشت ورزشکاران کشور به خصوص ورزشکاران پارالمپیک به موفقیت هایی بزرگی دست پیداکردند. برنامه ای هم برگزار شد و از آن ها تقدیر به عمل آمد. مجددا به آن ها تبریک می گوییم و امیدواریم  نه فقط در صحنه های ورزشی بلکه در همه صحنه ها شاهد موفقیت های بزرگی باشیم.

چمران بیان کرد: امید خیلی مهم است ولی متاسفانه عده ای در تلاش هستند که ریشه امید را خشک کنند و مسائلی را طرح کنند که باعث ناامیدی ملت شود. ناامیدی برابر با شکست است.  موفقیت و پیروزی جمهوری اسلامی و مکتب اسلام براساس امید است. ما با امید به آینده روشن که قطعا پیروزی نصیب پیروان حق  و خدای بزرگ خواهد بود، زنده هستیم و پیش رفتیم.

او اضافه کرد:هفته دفاع مقدس هم یکی از این موارد است، ما در شرایطی بسیار نامناسب به امید پیروزی جلو رفتیم. بنده به دلیل مسئولیتی که داشتم از نزدیک شاهد همه جریانات بودم.

رئیس شورای شهر گفت: ملت ایران با امید و با پشتوانه کلام امام خمینی (ره ) به جبهه ها رفتند و می توان گفت با دست نیمه خالی جنگیدند. تجهیزات کاملی نداشتیم و کمبودهای هوایی و راداری داشتیم که نمونه این کمبود در طبس مشاهده شد.

او در ادامه عنوان کرد: در چنین شرایطی در مقابل دشمن که تا بن دندان مسلح بود ایستادیم و پیروز شدیم و یک وجب از خاک کشور را از دست ندادیم و در مقابل دنیای استکباری شرق و غرب ایستادیم و موفق شدیم.

چمران افزود: دفاع مقدس یک تجربه بزرگ برای ما است، تجربه ای که براساس ایمان، اعتقاد، شجاعت و شهادت طلبی و با اتکا به خود ملت به دست آمد و نتیجه را هم در قدرتی که امروز به دست آوردیم می بینیم و مغرور نیستیم. هر چند هنوز کشور هایی هستند که در اموری جلوتر هستند ولی اعتقادات ما را ندارند و این فرق بزرگ بین ما و آن ها است.

رییس شورای اسلامی تهران با اشاره به گفته ای از شهید چمران مبنی بر اینکه "شهادت برنده ترین سلاح است"، اضافه کرد: یاد و نام همه شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی را گرامی می داریم که امروز به برکت خون و نام آن ها انقلاب زنده است و تا وقتی که به فلسفه شهادت عمیقا معتقد باشیم، می توانیم زنده باشیم و امید به آینده و پیشرفت داشته باشیم.

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸
کد خبر: 13085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =