ایجاد دفتر خدمات راهنما برای صدور پروانه

شهر: رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد این است که حتما یک دفتر خدمات راهنما درست شود و یک کارشناس آن ها را راهنمایی کند تا اقدامات صدور پروانه دست دلال ها نیفتد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، سه شنبه- ۳۰ شهریور ۱۴۰۰- پیش از شروع سیزدهمین جلسه‌ شورا، در جمع خبرنگاران گفت: امروز چند موضوع در دستور کار قرار دارد. اولین موضوع صدور پروانه است تا بتوانیم از زمان صدور پروانه بکاهیم. معاونت شهرسازی شهرداری مطالعات مفصلی را در این باره انجام داده است. این طرح دو فوریتی است که در شورا بررسی می شود و کلیاتی است که باید رعایت شود و هم معاونت شهرسازی و هم شورا این موضوع را رصد می کنند تا  درصورت تلف شدن زمان، بتوانیم تذکر دهیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا این امور در زمره وظایف دفاتر الکترونیک است، گفت: دفاتر الکترونیک وظایف دیگری دارند. درواقع تقسیم کار صورت گرفته و بخشی از کار هم در شهرداری انجام می شود.

چمران ادامه داد: شهروندان وقتی به شهرداری می‌آیند سردرگم هستند و نمی‌دانند باید کجا بروند و  چه کار کنند. وقتی برای گرفتن پروانه مراجعه می‌کنند در دفاتر خدمات الکترونیک راهنمایی می‌شوند.

او تاکید کرد: پیشنهاد این است که حتما یک دفتر خدمات راهنما درست شود و یک کارشناس آن ها را راهنمایی کند تا اقدامات صدور پروانه دست دلال ها نیفتد.

رییس شورا شهر در پاسخ به این سوال که به مدیران زن میانی در شهرداری اعلام شده است که استعفا دهند، تا در امور بانوان مشغول شوند، گفت: چنین چیزی وجود ندارد و اگر بوده استثنا بوده و هیچ روال و قانونی در این زمینه نبوده و نیست.

او در پاسخ به این سوال که حزب اتحاد ملت بیانیه‌ای داده و اعلام کرده از وضعیت اقدامات شورای ششم ابراز نگرانی کرده است، بیان کرد: ای کاش ابراز نگرانی را چهار سال پیش می کردند.

چمران در پاسخ به این سوال که اکنون یکی از دغدغه‌های مدیران و کارشناسان شهرداری تهران موضوع انتصابات است، گفت: وقتی کسی مسئول است تا آخرین لحظه باید مسئولیت خود را انجام دهد و به دلیل اینکه دولت یا مدیریت می خواهد عوض شود نباید کارها متوقف بماند. انتصابات دیر نشده و باید در این زمینه مطالعه صورت گیرد.

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 13086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =