تکلیف و مسئولیت ما قدردانی و برجسته کردن وقایع دفاع مقدس است

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس با هماهنگی حوزه بسیج شهدای شهرداری منطقه ۲۰ مراسمی با رعایت دستور العملهای بهداشتی با حضور شهردار، مسئولان شهری، مدیران ارشد و کارمندان این منطقه در محوطه حیاط ساختمان مرکزی برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ فرهاد افشار شهردار منطقه در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس ضمن تقدیر از رشادت های شهدای والا مقام ۸ سال جنگ تحمیلی گفت: مسئولیت و تکلیف تمامی ما قدردانی و برجسته کردن وقایع دفاع مقدس است.

او با بیان اینکه اقتدار و تدبیر بنیان گذار جمهوری اسلامی در استفاده درست از فرصت ها و سرمایه های اجتماعی پیروزی انقلاب اسلامی ایران را رقم زد گفت: بسیاری از کشورها می خواستند در کشور ما حکومت کنند و افکار عمومی در سال ۵۷ تغییر کرد و در سال ۵۹ نیز دولت عراق با این تفکر که می تواند بر کشور ما پیروز شود به ایران حمله کرد.

او افزود: در آغاز جنگ تحمیلی، عراق به فرودگاه ها حمله کرد و در جنوب و غرب کشور پیشروی کرد اما با تدابیر رهبر انقلاب ظرف ۴۸ ساعت حمله هوایی ایران با کمک بسیج انجام شد و با رشادت و ایثارگری رزمندگان اسلام کارنامه درخشان ۸ سال دفاع مقدس رقم خورد.

افشار ادامه داد: رشادت های دفاع مقدس در دو بعد مادی و معنوی تجلی یافت، بعد معنوی که به دکترین شیعه معروف است و نمونه آن رشادت های حضرت امام حسین (ع) است که قرن ها است در اذهان مردم زنده است و دفاع مقدس نیز جنبه ای از بعد معنوی است.

او با اشاره به اینکه حمایت از دفاع مقدس موجب ارتقاء اعتماد به نفس و خودکفائی در افراد جامعه شد و بر همین اساس امروز کشور در صنایع پیشرفت داشته است، اظهار داشت: دفاع مقدس موجب پرورش نسلی شده است که در این نسل سردار سلیمانی به عنوان سردار دلها اسوه و الگوی جوانان ما است و عاقبت با دسیسه گری دشمنان به صورت ناجوانمردانه به شهادت رسید.

افشار بیان کرد: امروز کشور ما نیاز به همت مسئولان دارد تا با بهره مندی از فرهنگ به جامانده از دوران دفاع مقدس دوباره در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد و جامعه به سمتی هدایت شود که زمینه ساز ظهور حضرت ولیعصر (عج) باشد.

سخنرانی یکی از جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس و روایتگری رشادت و ایثار شهدای گرانقدر، مداحی یکی از مداحان اهل بیت، اجرای گروه سرود بیت الرضا، و اجرای مراسم نمادین گروه رافل از گردان حضرت امام حسین (ع) از جمله برنامه های ویژه این مراسم بود و در پایان مراسم نیز با حضور حاضران وداع با پیکر پاک شهید گمنام در حیاط این منطقه انجام شد.

در این مراسم شهردار منطقه، حجت الاسلام عامری مسئول رسیدگی به امور مساجد، نصرالله رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرری، مدیران ارشد و کارکنان این منطقه حضور داشتند.

۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 13133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 8 =