تهران نوآورتر از مادرید و برلین

در شاخص جهانی نوآوری (GII)، پایتخت ایران بالاتر از شهرهایی مانند استانبول، وین، بارسلون و برلین در رتبه ۴۱ قرار دارد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، گزارش شاخص جهانی نوآوری ۲۰۲۱ که توسط سازمان بین‌المللی مالکیت معنوی منتشر شده از ارتقاء دو پله‎ای تهران در میان شهرهای نوآور جهان خبر داده است و بر همین اساس در شاخص جهانی نوآوری (GII) پایتخت ایران بالاتر از شهرهایی مانند استانبول، وین، بارسلون و برلین در رتبه ۴۱ قرار دارد.

انتخاب شاخص شهرهای نوآور در ارزیابی سازمان بین المللی مالکیت معنوی در حالی مؤید اهمیت نوآوری و توجه به آن در حوزه‌های شهری است که این شاخص به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای اصلی برنامه تهران هوشمند توسط شهرداری تهران نیز در نظر گرفته شده است.
توسعه نوآوری شهری و ارتقای شاخص‌های مرتبط با آن، از حوزه‌های مورد توجه در اکثر شهرهای هوشمند است. در برنامه تهران هوشمند نیز همگام با سایر شهرهای هوشمند، سرفصل ویژه‌ای با عنوان تهران نوآور به موضوع توسعه زیست بوم نوآوری شهری در تهران و حمایت از شرکت‌های استارتاپی و دانش‌بنیان اختصاص یافته است.
از اقدامات این حوزه می‌توان به ایجاد فن‌بازار تخصصی شهرهوشمند، احصاء و انتشار ۴۰۰ نیاز فناورانه و نوآورانه شهرداری، ایجاد مراکز نوآوری شهر هوشمند در مناطق مختلف تهران و نیز تسهیل استقرار کسب و کارهای نوآور در شهر اشاره کرد.

۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵
کد خبر: 13255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =