گرامی داشت مقام  رزمندگان و فداکاری هایشان

شهر: معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: تقارن هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی این نکته را یادآوری می کند که عاشورا و پیام آن از طریق بازگوکردن واقعه توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) زنده مانده است و نقش بازگوکردن حوادثی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده نیز می‌تواند به پاسداشت مقام بلند رزمندگان و فداکاری های آنان بینجامد و این حماسه را زنده نگه دارد.

به گزارش شهر، به نقل از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در مراسمی با حضور معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران از جانبازان، ایثارگران و فرزندان معزز شهدای شاغل در حوزه معاونت شهرسازی و معماری تقدیر شد.

در این مراسم عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با گرامیداشت از خودگذشتگی انسان هایی که در راه حفظ کشور و جمهوری اسلامی ایران از جان و مال خود گذشتند، گفت: ملت ایران همواره خود را مدیون بزرگ منشی، شجاعت و ایثارگری رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس می داند. رزمندگانی که با اتکاء به خداوند متعال، با قدرت برآمده از همبستگی ملی و هدایت رهبر بی بدیل انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، در برابر قدرت های ستمگر و تجاوزگر ایستادگی کرد و مشت دندان شکنی بر دهان متجاوزانی که چشم طمع به سرزمین عزیزمان داشتند، زد.
او ادامه داد: یک ملت و یک کشور بزرگ برای اینکه هویت و استقلال خود را حفظ کند بر همه جوانان، نیروها و استعدادهای کشور اتکاء می‌کند اما در بین تمام این نیروها، عده ای پا را از وظیفه ای که دارند، فراتر می گذارند و به مرتبه ایثار و از خودگذشتگی می رسند.
گلپایگانی با بیان اینکه جامعه وظیفه دارد، مقام ایثارگران، جانبازان، شهدا و خانواده های معزز آن ها را تکریم کند، افزود: هفته دفاع مقدس، بهانه ای است که ما وظیفه خود را هرچند در حد یادبود، به جای آوریم، هرچند خداوند متعال پاسداشت اصلی را از رزمندگان و ایثارگران دارد. بارها در کلام مقدس قرآن آمده است که «کسانی که در راه خداوند، مجاهدت کردند حتماً در طریق تعالی قرار می گیرند و خداوند نیکوکاران را دوست دارد» و یا در جای دیگری از کلام پروردگار اشاره شده است که «خداوند کسانی را که جهاد کردند نسبت به نشستگان برتری داده است» و آیات بسیار دیگری در تمجید از مقام ایثارگران، مبارزان و مجاهدان راه حفظ دین و آزادگی آمده است.  
معاون شهرداری تهران افزود: تقارن هفته دفاع مقدس با اربعین حسینی این نکته را یادآوری می کند که عاشورا و پیام آن از طریق بازگوکردن واقعه توسط حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) زنده مانده است و نقش بازگوکردن حوادثی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاده نیز می تواند به پاسداشت مقام بلند رزمندگان و فداکاری های آنان بینجامد و این حماسه را زنده نگه دارد. ما نیز امروز در حد بضاعت خود مقام و مرتبه این عزیزان و خانواده های آنان را گرامی می داریم.
عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اهداء لوح و هدایایی از جانبازان، ایثارگران و فرزندان معزز شهدای شاغل در این معاونت تقدیر کرد.

۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 13292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =