طرح جهادی واکسیناسیون اقشار آسیب پذیر در منطقه ۱۳

مجتبی شکری، شهردار منطقه ۱۳ از واکسیناسیون اقشار آسیب پذیر در راستای سیاست‌های شهرداری تهران و پویش جهادی تزریق ۳۰۰ هزار دُز واکسن در شهر تهران خبر داد و گفت: ضمن واکسیناسیون افراد بی‌خانمان، افراد جامانده از واکسن از قبیل معلولان و سالمندان شناسایی می شوند. 

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۳، مجتبی شکری، با اشاره به اقدامات منطقه برای واکسیناسیون شهروندان، همسو با  پویش جهادی تزریق ۳۰۰ هزار دُز واکسن در شهر تهران با شعار "تهران دوباره جان می گیرد"  گفت: در حال حاضر، چهار مرکز واکسیناسیون در بوستان جنگلی سرخه حصار، بزرگراه شهید دوران، بوستان پیروزی و سی متری نیروی هوایی فعال و پذیرای متقاضیان هستند. 

شکری با اشاره به اجرای طرح سلامت یار در منطقه با هدف تسریع سرعت واکسیناسیون افزود: با توجه به افزایش مراکز، ساعت تزریق واکسیناسیون، جلب مشارکت‌های شهروندان در مقوله سلامت و توسعه همکاری‌های بین شهری طرح سلامت یار در منطقه ۱۳ اجرایی شده است. 

شهردار منطقه۱۳ با بیان اینکه در طرح سلامت یار از ظرفیت داوطلبان محلی برای کمک به کادر درمان استفاده شده است بیان کرد: ۵۲ نفر نیروی داوطلب در مراکز واکسیناسیون بوستان جنگلی سرخه حصار، بزرگراه شهید دوران به صورت خودرویی و همچنین در سوله الزهرای بوستان پیروزی فعالیت دارند. 

او اضافه کرد: با توجه به تغییر رویکرد مرکز واکسیناسیون ١٧ شهریور واقع در خیابان سی متری نیروی هوایی برای سرعت دهی در تزریق واکسن، این مرکز به مکان بزرگتری که قابلیت تزریق روزانه ٣٥٠٠ دُز را دارد انتقال یافته و ١٦ ساعت در شبانه روز فعال است. این مرکز با مشارکت همکاران مرکز بهداشت و ناحیه کمیل فعالیت می کند. 

شهردار منطقه با اشاره به افتتاح اولین مرکز واکسیناسیون خودرویی شهر تهران در بوستان جنگلی سرخه حصار در ۱۹ اردیبهشت، افزود: با توجه به استقبال شهروندان و تغییر ساختار واکسیناسیون خودرویی سرخه حصار، دو ایستگاه تزریق دیگر در این مرکز جهت سرعت عمل و پیش بینی ادامه کار در فصل پاییز برپا شد که تا تزریق ۸۵ درصدی  واکسن شهروندان ساکن منطقه ادامه دارد. 

شکری به آغاز اجرای طرح واکسیناسیون افراد بی‌خانمان و مددجویان مددسرای شهید دوران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دُز اول واکسن از طریق گروه بهداشت اعزامی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران به مددجویان مستقر در این مرکز تزریق شده است و پیگیری و هماهنگی لازم برای مرحله دوم واکسیناسیون این افراد صورت می‌گیرد. 

او درباره واکسیناسیون افراد جامانده از واکسن گفت: همچنین، نسبت به شناسایی افراد جامانده از واکسن (معلولین و سالمندان) از طریق مسئولان خانه‌های سلامت و واکسیناسیون آنها در اسرع وقت اقدامات لازم انجام می‌شود. 

شهردار منطقه یادآور شد: با تمهیدات صورت گرفته در راه اندازی مراکز واکسیناسیون حضوری و خودرویی، استقبال خوبی شده  و احساس آرامش و ترغیب بیشتری برای انجام واکسیناسیون از سوی شهروندان می‌شود.

۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 13503

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =