واکسیناسیون ساکنان کوره‌های آجرپزی، اسکان کارگری و مددسراها

توکلی گفت: در اجرای طرح واکسیناسیون کرونا، ساکنان روستاهای نواحی ۴ و ۵، کوره‌های آجرپزی، اسکان کارگری و مددسراها، نزدیک به ۱۰۰۰نفر علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی شهردار منطقه در تشریح آخرین وضعیت واکسیناسیون علیه ویروس کرونا گفت: پویش تهران دوباره جان می‌گیرد در منطقه 19 با آغاز به کار مرکز واکسیناسیون خودرویی آیت اله سعیدی، کلید خورد که باید اعلام کنم این سایت با تجهیز به دو گیت و دو کانتر برای تزریق واکسن، از ظرفیت تزریق ۲۰ هزار دُز واکسن تا ۱۰ مهرماه برخوردار است.

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به فعالیت سه پایگاه واکسیناسیون دیگر در منطقه  19 ادامه داد: پایگاه‌های واکسیناسیون بوستان بزرگ ولایت در دو بخش خودرویی و عادی، سایت خودرویی در ضلع شمالی بوستان ورودی شهربانو در ۹ گیت با ظرفیت روزانه ۱۸۰۰ دُز واکسن و سوله بحران این بوستان در ضلع جنوبی آن(درب شماره ۲) در ۷ ایستگاه قابلیت تزریق واکسن به ۱۲۰۰ مراجعه کننده را دارد و لازم به ذکر است در کنار این دو پایگاه، سایت واکسیناسیون ورزشگاه شهید کافی که به تازگی آغاز به کار کرده با تجهیز ۵ ایستگاه از ظرفیت واکسیناسیون روزانه ۶۰۰ نفر برخوردار است که از ساعت ۸ تا ۱۴ به شهروندان خدمات می دهد.

توکلی درباره اعلام زمان آغاز به کار پایگاه‌های واکسیناسیون این منطقه تصریح کرد: پایگاه‌های واکسیناسیون بوستان بزرگ ولایت از ۲۲ اردیبهشت و پایگاه شهید کافی نیز از۲۰ شهریور فعال شدند و این پایگاه ها تا اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا در امر واکسیناسیون شهروندان فعال خواهند بود.

او با بیان این مطلب که واکسیناسیون عمومی شهروندان امری ضروری برای گذر ایمن از پاندمی است، افزود: پویش تزریق ۳۰۰ هزار دُز واکسن گامی مهم و تأثیرگذار برای تحقق این هدف و در نتیجه کاهش و پیشگیری از ابتلا به کرونا محسوب می شود که با گذر از این همه‌گیری رونق دوباره فعالیت‌های اجتماعی و کسب و کار شهروندان را شاهد خواهیم بود و امید است با واکسینه کردن جمعیت بالایی از شهروندان شاهد کاهش آمار تلفات و برگشت به زندگی عادی را داشته باشیم.

شهردار منطقه ۱۹ با اشاره به اولویت و نگاه ویژه به اقشار آسیب پذیر و محروم در فرآیند واکسیناسیون گفت: طرح واکسیناسیون سیار شهروندان با استقرار تیم ویژه در قالب ارائه خدمات واکسیناسیون با مراجعه به در منازل سالمندان، افراد دارای معلولیت و شهروندانی که بنا بر دلایلی امکان حضور در مراکز واکسیناسیون را ندارند، اجرا می شود.

توکلی افزود: علاوه بر این برنامه‌های سلامت محور دیگری شامل اجرای طرح واکسیناسیون در روستاهای نواحی ۴ و ۵، کوره‌های آجرپزی، اسکان کارگری و مددسراها انجام و نزدیک به ۱۰۰۰نفر علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

او با اشاره به پویش جهادی طرح واکسیناسیون علیه بیماری کرونا بیان کرد: به منظور اطلاع رسانی درباره  این پویش و ترغیب شهروندان به مشارکت در امر واکسیناسیون از تمام ظرفیت‌های تبلیغاتی منطقه اعم از سامانه شاد، گروه های دوام، مادر و کودک، فرهنگ آپارتمان نشینی، موتور سوار خوب، سراهای محلات، بوستان ترافیک، تلویزیون‌های شهری، پرتابل و بیلبوردها، پرتال منطقه، مجموعه شهربانو و کانال‌های مجازی منطقه استفاده می شود.

۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 13526

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =