شهر دوستدار کودک را باید از نگاه کودکان طراحی کرد

مهدی صالحی در مراسم تجلیل از کودکان و نوجوانان فعال و فرهیخته که به مناسبت هفته ملی کودک برگزارشد، گفت: برای ایجاد شهر دوستدار کودک باید شهر را از نگاه و زاویه دید کودکان، برنامه ریزی و طراحی کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲،مهدی صالحی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: تا به امروز فضاهای شهری بر اساس اصول و معیارهای استفادۀ بزرگسالان شکل گرفته است و اغلب  فضاهای شهری، به دور از مشخصه های یک شهر دوستدار کودک است ،بنابراین برای ایجاد شهر دوستدارکودک باید شهر را از نگاه و زاویه دید کودکان، برنامه ریزی و طراحی کرد.

صالحی افزود: با توجه به حساسیت گروه  سنی  کودکان و نوجوانان، وقت آن رسیده که نوجوانان و ارزش‌های آنان وارد معادلات شهرسازی شده و به آنان اجازه داده شود که با مشارکت در فرایند برنامه ریزی شهری، در ایجاد فضاهای زندگی خود سهیم باشند.

او با اشاره به اینکه کودکان بارقه امید و آینده کشور هستند گفت: روز کودک یادآور وظیفه‌ای است که ما در برابر کودکان برای ساختن دنیایی بهتر داریم و مدیریت شهری منطقه ۲ توجه به نیازهای کودکان و ایجاد شهری  شاد وایمن را جزو وظایف خود دانسته و از هیچ تلاشی دراین زمینه دریغ نخواهد کرد.

شهردار منطقه۲ با بیان اینکه  هزینه کردن در حوزه کودکان سرمایه گذاری برای آینده است، گفت: مناسب‌سازی محیط شهری برای کودکان و شهروندان در صدر برنامه‌های شهرداری قرار دارد و مشارکت کودکان و نوجوانان در این میان از اهمیت خاصی برخوردار است.

۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۶
کد خبر: 13567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =