۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 13625
نحوه فعالیت «اتوبوس های زندگی» تشریح شد

شهر: سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از واکسیناسیون ۷۴ هزار نفر در مرحله نخست پویش جهادی واکسیناسیون توسط شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شهر، علی نصیری، سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در حاشیه آغاز مرحله دوم پویش جهادی واکسیناسیون در سطح شهر تهران، بیان کرد: دوره جدید مدیریت شهری با سیاست ارائه خدمات در دسترس ترین نقاط برای شهروندان (با اولویت مستضعفان، گروه‌های آسیب پذیر و توان یابان) است. چندی پیش مرحله دوم ارائه خدمات واکسیناسیون مدیریت بحران طراحی و بررسی شد و برحسب دستور شهردار تهران از امروز در سه محور خدمات بهداشتی درمانی، فاصله گذاری هوشمند فیزیکی و ارائه خدمات مشارکت‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

او با بیان اینکه مرحله نخست این پویش بیشتر بر راه اندازی مراکز واکسیناسیون ثابت و سیار تأکید داشت، افزود: بخش واکسیناسیون ون‌ها بسیار موفقت آمیز بود چرا که استقبال بسیار خوبی در حاشیه‌های شهر توسط افراد معتاد، زباله گرد، اتباع غیرمجاز، کوکان کار و ... برای واکسیناسیون شد.

به گفته سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران؛ حدود ۷۴ هزار نفر تاکنون توسط شهرداری تهران واکسینه شده‌اند و این ارائه خدمات در دز دوم واکسن هم ادامه خواهد داشت.

او در ادامه اضافه کرد: مرحله دوم پویش جهادی واکسیناسیون از امروز در ۲۲ ایستگاه مترو، ۲۲۰ مسجد، ۲۲ اتوبوس سیار و همچنین از طریق سامانه ۱۳۷ برای افراد کم برخودار اجرا می‌شود.

نصیری درباره استقبال کم شهروندان از مراکز ثابت واکسیناسیون، توضیح داد: به علت وسعت خدمات از تعداد مراکز ثابت استقبال چندانی نشد؛ به همین علت تعدادی از این مراکز تعطیل و از ظرفیت تعدادی دیگر کاسته شد. اما از آن طرف این ظرفیت به سمت اتوبوس‌ها منتقل شد.

سرپرست سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پایان گفت: اتوبوس‌هایی که در آن‌ها اقدام به واکسیناسیون صورت می‌گیرد تنها برای ارائه خدمات واکسن نیستند بلکه این اتوبوس‌ها تحت عنوان اتوبوس‌های زندگی فعالیت خواهند کرد. اتوبوس‌های زندگی در این مرحله به واکسیناسیون شهروندان و دسترس بودن خدمات واکسیناسیون می‌پردازد و در مراحل آتی در حوزه‌هایی نظیر خدمات مشاوره‌ای، کمک‌های  مومنانه و سایر فعالیت خواهد کرد.

۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 13625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =