اختصاص مراکز مجزا برای واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال

شهردار منطقه ۱۴ تهران از تجهیز و در اختیار گذاشتن امکانات مراکز واکسیناسیون کرونا برای شهروندان دارالمومنین تهران و تسریع روند واکسینه کردن شهروندان با اولویت اقشار خاص از جمله دانش آموزان، آسیب دیدگان اجتماعی، توانیابان و کودکان کار خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۴، محمدامین سالاری پور شهردار این منطقه با بیان اینکه اجرای پویش جهادی واکسیناسیون شهروندان تهرانی با شعار «تهران دوباره جان می گیرد» در ارتقای کیفیت زندگی و تامین سلامت شهروندان تاثیر مثبت و موثری دارد، افزایش سرعت عبور از پیک پنجم کرونا، کاهش مرگ و میرها در مقایسه با سال گذشته و تشویق شهروندان به مشارکت با مدیریت شهری را از موضوعات قابل توجه در این پویش مردمی برشمرد.

شهردار منطقه ۱۴ به اقدامات منطقه برای واکسیناسیون شهروندان همسو با پویش جهادی تزریق ۳۰۰ هزار دوز واکسن، اشاره کرد و گفت: از ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ طرح تزریق واکسن در سوله بحران الزهرا (۶۰) واقع در بوستان زیتون آغاز و از ۲۸ اردیبهشت مجموعه ورزشی تختی واقع درمحدوده بزرگراه بسیج به عنوان مرکز  واکسیناسیون خودرویی منطقه  افتتاح و آغاز به کار کرد.

سالاری پور با اشاره به اینکه ۸ سوله بحران به عنوان مرکز واکسیناسیون از ساعت ۸ تا ۲۰ آماده ارائه خدمات سلامت محور به شهروندان هستند، به  فعالیت ۵ سرای محله و ۶ مرکز سیار نیز برای سهولت اجرای طرح و استمرار طرح واکسیناسیون شهروندان اشاره کرد.

او طرح واکسیناسیون اقشار آسیب پذیر و کودکان کار، اسکان‌های کارگری، اتباع خارجی، افراد بی خانمان و مددجویان مراکز آسیب های اجتماعی منطقه نیز از ابتدای مهر آغاز و تا پایان سال ۱۴۰۰ در فعالیت‌های سلامت محور تیم‌های سلامت یار منطقه قرار دارد.

سالاری پور همچنین از اختصاص ۳ مرکز مجزا در منطقه برای واکسیناسیون دانش آموزان بالای ۱۲ سال واقع در بلوار ابوذر، ورزشگاه فجر و خیابان ۱۷ شهریور خبرداد.

شهردار منطقه ۱۴ در پایان به فراهم شدن امکان تزریق واکسن در منزل شهروندان اشاره کرد و گفت: به منظور تسریع ایمنی درجامعه شهروندان بویژه معلولان و کم توانان جسمی و حرکتی و سالمندان  می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۳۷ اقدام کنند و یا با مراجعه به سامانه ثبت درخواست واکسیناسیون در منزل (http://vaccine.sbmu.ac.ir)  از خدمات سلامت محور این سامانه بهره مند شوند.

۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 13644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 7 =