نصب دوربین‌های ثابت و متحرک در ۱۴ نقطه ورودی حریم تهران

شهر: سیدامیر فتاحیان گفت: در ۱۴ نقطه ورودی حریم شهر تهران، دوربین‌های نظارتی هوشمند «متحرک ۳۶۰ درجه و دوربین ثابت» با هدف رصد محدوده و گلوگاه‌های حریم با همکاری سازمان فناوری ارتباطات شهرداری تهران نصب خواهد شد.

 حاشیه‌نشینی در حریم شهرها به ویژه پایتخت به مسئله‌ای جدی تبدیل شده است چرا که پس از شلوغ شدن حاشیه شهرها ارائه خدمات شهری به آنها الزامی می‌شود. در تهران برخی مناطق دارای حریم هستند و در این دوره مدیریت شهری ساخت و ساز در حریم تهران بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. سیدامیر فتاحیان، مدیرعامل شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران درباره پیشگیری از ساخت و ساز در حریم تهران در گفت‌وگو با «شهر» اعلام کرد: دوربین‌های مجهز در ورودی حریم شهر تهران نصب خواهد شد.

مدیرعامل شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران با اشاره به تعداد دوربین‌هایی که نصب شده خواهد شد، گفت: در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص وجوب پیشگیری از حریم‌خواری و کوه‌خواری و پیرو سیاست‌های شهردار تهران در حوزه صیانت از حریم تهران، همچنین حراست از کمربند سبز پایتخت به عنوان یکی از مصادیق حرکت در مسیر تحقق «تهران؛ کلانشهر الگوی جهان اسلام»، طبق برنامه تنظیم شده، در ۱۴ نقطه ورودی حریم شهر تهران دوربین‌های نظارتی هوشمند با هدف رصد محدوده و گلوگاه‌های حریم با همکاری سازمان فناوری ارتباطات شهرداری تهران نصب خواهد شد.

سید امیر فتاحیان با بیان این که دوربین‌ها در گلوگاه‌های اصلی حریم مناطق نصب می‌شود، افزود: این دوربین‌ها در گلوگاه‌های اصلی حریم مناطق یک، ۲، ۴، ۵، ۱۳ و ۲۲ شهرداری تهران نصب خواهد شد. طبق نیاز و متناسب با جغرافیای محیطی منطقه، بین یک تا ۳ دوربین در هر نقطه از حریم تعبیه می‌شود. دو نوع دوربین «متحرک ۳۶۰ درجه و دوربین ثابت» (بولت) بر روی دکل‌های ۹ متری برای ایمنی و همچنین وسعت دید در حریم نصب خواهد شد. دوربین‌ها دارای قابلیت دید در شب، تشخیص چهره، پلاک‌خوانی و ثبت پلاک خودرویی هستند.

او در تشریح چگونگی برخورد با افراد متخلف، گفت: تصاویر دریافتی در مرکز مانیتورینگ شرکت شهربان و حریم‌بان ۲۴ ساعته رصد آنلاین و لحظه‌ای می‌شود. در زمان ورود خودروهای غیرمجاز حامل مصالح به محدوده سریعا به اکیپ‌های ۲۴ ساعته حریم‌بان مستقر در محدوده اطلاع داده می‌شود و خودروهای گشتی موظف به جلوگیری و ممانعت از ورود خودرو حامل مصالح غیرمجاز به محدوده هستند. از سوی دیگر در صورت تصویب، می‌توان طی هماهنگی با دستگاه‌های قضایی و انتظامی نسبت به اعمال جریمه و توقیف خودروهای حامل مصالح غیرمجاز اقدام کرد.

مدیرعامل شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران درباره چگونگی رصد دوربین‌ها، افزود: جلوگیری از ورود مصالح به محدوده حریم جهت تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز، هدف اصلی نصب این دوربین‌هاست. ریشه تخلفات گوناگون در حریم از تغییر کاربری گرفته تا فنس‌کشی و دیوارکشی و ساخت و ساز، «ورود مصالح به حریم» است که پس از نصب دوربین‌ها با رصد ۳۶۰ درجه‌ای (پانوراما) جغرافیای حریم و نظارت در مرکز مانیتورینگ شرکت شهربان و حریم‌بان، از ورود مصالح به حریم پیشگیری خواهد شد.

سید امیر فتاحیان بیان کرد: تعیین ۱۴ گلوگاه اصلی جهت نصب دوربین، طبق بررسی‌ها و جلسات کارشناسی صورت گرفته است چرا که این ۱۴ نقطه، مبادی اصلی و حساس ورود مصالح به حریم هستند. ضمن آن که اگر مناطق در پهنه‌های جنوبی شهر تهران (مناطق۱۵، ۱۸، ۱۹ و ۲۰) گلوگاه جدید و حساسی را در حریم شناسایی کنند، در آن نقطه دوربین نصب خواهند شد.

۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
کد خبر: 13665

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =