احداث سازه مقبره الشهدای بوستان والفجر به سبک معماری اسلامی

سازه مقبره الشهدای بوستان والفجر در منطقه ۱۵ به سبک معماری اسلامی با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصد با هدف پایگاهی برای انجام مراسم فرهنگی و مذهبی در حال احداث است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار منطقه با اشاره به اینکه منطقه ۱۵ خاستگاه ۲۰۰۰ شهید والامقام دفاع مقدس است، افزود: قبور شهدای گمنام از برکات این منطقه است که بوستان ها را متبرک کرده اند و به محل دعا و مناجات و نیز پایگاهی برای انجام مراسم فرهنگی و مذهبی تبدیل شده است.

او با تقدیر از مشارکت شورایاری، معتمدان محلی و بانیان مردمی در ساخت مقبره الشهدا گفت: شهرداری نیز به سهم خود از این مشارکت مردمی حمایت می کند.

محمدی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و رشادت‌های آنان در ایجاد امنیت و آرامش، افزود: سازه مقبره الشهدای بوستان والفجر گنبدی شکل و دارای ۱۶ ستون و به سبک معماری اسلامی بوده که با مشارکت و همکاری خیرین و مردم، هیات امناء، حوزه ۳۳۱ بسیج محمدبن عبدالله (ص)، آستان قدس رضوی و شورایاری محله والفجر و حمایت شهرداری منطقه در حال اجرا است.

او افزود: گنبد و شبستان مقبره الشهدای احداث و تاکنون عملیات پی کنی انجام شده، الماتورهای فوندانسیون در حال اجراست و سازه فلزی مقبره نیز به صورت پیش ساخته تهیه و به محل انتقال داده شده است.

شهردار منطقه بیان کرد: پروژه در چهار فاز شامل اجرای فوندانسیون، اجرای سازه، پوشش سقف و اجرای سنگ کف و مقبره پیش بینی شده است که اکنون با مشارکت حداکثری و با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و به زودی با نصب سازه به پیشرفت قابل توجهی خواهد رسید.

۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
کد خبر: 13705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =